De aanbouw is in voir en zijaanzicht ook te zien, tenzij welstandsvrij is er normaal gesproken een toetsing. Staat los van maten volgens bestemmingsplan.
Bij je voordeur zit geen overgang binnen-buiten, dus is geen vergelijkbare situatie.
Dan denk ik dat dat gebeurd tijdens de aanvraag voor de omgevingsvergunning. Want de vergunningverlener vond dit voldoende zo en heeft me alleen de "grens" maten doorgegeven.
Dit is de situatie bij de buren. Ik heb daar even een foto van gemaakt van hoe ik het bij mij zou doen. Op de plaats van de rechthoek komt de doorgang. Het donkere metselwerk wordt weggenomen en het raam ook. Ik kan dan verticaal makkelijk lood aanbrengen. Aan de binnenzijde word het binnenblad vertand hersteld en uitgebreid met ca 1 steen breed. Via het binnenblad kan via spouwankers de buitengevel aan de binnenzijde worden hersteld en dus verstevigd is mijn idee. De extra steen is nodig omdat daar de verticale binnenbalk gemonteerd gaat worden en het kozijn ca 20cm van de rand pas geplaatst kan worden ivm een boom van de trap die anders in de weg zit. Rechts heb ik wel voldoende ruimte.
Laatst bewerkt: