Een echte Disston D8 gescoord, voor 19 euro inclusief verzendkosten kon ik die niet laten schieten. Handvat zag er echt niet uit, vlekkerig met hier en daar nog restanten shellac.
Na flink wat schrapen en schuren is dit het resultaat. Die zwarte vlekken is denk ik van de boutjes die roestig waren, krijg je toch niet helemaal weg, maar dat vind ik niet storend. Ook heb ik de boutjes geschuurd, eerst met p. 280 en daarna met scrotch bite en als laatste nog even over de strop gehaald. Ze glimmen weer als nieuw!
Eindelijk besloten om toch een Stanley 45 te kopen. Had wel een houten ploegschaaf, zat maar een beitel bij van 9mm, maar wil ook kleine groeven kunnen maken voor lade bodems, paneeldeurtjes en dergelijke.
Had het winnende bod, maar wel wat gedoe met de verzending helaas. In de advertentie stond dat de verzendkosten 15.21GBP zou zijn, bij het afrekenen was het opeens 22.72GBP. Was een verzending met het Ebay Shipping Program, kennelijk wordt het definitieve bedrag pas berekend bij het betalen. Nogal misleidend al zeg ik het zelf, zeker omdat je je order dan al niet meer kan annuleren.
Kleine waarschuwing dus voor diegene die eens via Ebay willen kopen: let op als het item wordt verzonden via het Ebay Shipping Program, de kosten kunnen hoger uitpakken dan vooraf vermeld!