Ik heb weer 's wat geshopt ook Marktplaats, en voor 23 Euro 3 zagen gekocht. Degene waar het me om ging (Een 'PAX', 7TPI ) ben ik vergeten te fotograferen, de andere staan hieronder, samen met een zaag die ik een tijd geleden opgepikt had uit de kringloop voor 3 Euro. Die laatste lijkt me Nederlands fabrikaat, maar hij bevalt me niet....
Boven: Korte zaag, 'Goldenberg' is in het blad geslagen.
Midden: Langere zaag, met een knobbeltje op het einde; hoorde hier ooit een handvat op? Geen markering op het blad of de handgreep gevonden.
Onder: Zaag van de kringloop, merk is 'ENZI', zie onder
'Goldenberg' in het blad
ENZI zaag. Ik vind het niet wat...
De PAX zaag waar het me om te doen was heb ik al wat opgelapt, en die zaagt heel prettig. De andere zagen hierboven twijfel ik nog over wat ik ermee ga doen; houden, of toch weer verkopen / weggeven? Ik heb nu in totaal 6 handzagen, en ik vraag me af hoeveel nuttig is.....
Verder heb ik laatst nog voor 20 Euro totaal een setje schaven gekocht. Daar zat 1 heel leuke bij, een 'toothing plane'. Daarover straks in een ander topic meer. Naast die leuke, en een paar wormstekige hol/bol schaven zaten er nog 2 heel typische schaven bij. Ze zijn oud, gebruikt, het zweet druipt er bij wijze van spreken af, maar ik heb er geen plek voor. Wanneer iemand hier nog lol in heeft laat het dan weten en je mag ze hebben voor de verzendkosten (ik ben van plan zondag naar Zutphen te gaan, dus dat zou misschien ook een plek zijn om het te overhandigen).
Peugeot beitel
Al eens opgelapt....
Uit hoeveel schaven zou deze gemaakt zijn?