Dat geloof ik maar al te graag met zo'n insteek wordt je overal uitgekotst, is het niet vandaag, dan is het volgende week welHij was hier ook op het forum maar is er uitgegooid.
Dat geloof ik maar al te graag met zo'n insteek wordt je overal uitgekotst, is het niet vandaag, dan is het volgende week welHij was hier ook op het forum maar is er uitgegooid.
Kan iemand mij helpen met een probleempje dat ik heb met een Fleeway Handboor die ik recent heb gekocht?
Bekijk bijlage 137191
De foto is niet super duidelijk maar als ik het zo zie heeft deze boor een vierkante kolf, dan kan je het beste een booromslag gebruiken. Die zijn tweedehands voor weinig geld aan te schaffen.
Zo te zien is de knop in vedergeval geen Palissander maar beuken de kan ik niet goed bekijken maar zal waarschijnlijk ook beuken zijn.Zouden dat losse veertjes zijn, of 1 centrale veer? Ik heb zo'n ding van Stanley volgens mij, eens even loeren.
Oh, zie nu dat het 2300 uur is, slaaptijd, morgen.
Bekijk bijlage 137346
Bij deze zijn het dus drie kleine veertjes. Iets van balpen veren proberen, op lengte geslepen?
Vandaag deze binnengekregen:
Bekijk bijlage 137347
Meer blauw een Record nummer 3
Mijn Nooitgedagt 3 gaat naar Willem.
Alles bij elkaar 50 euro op eBay, een echte oude, geen Record op de lateral lever, rechte beitel bovenkant, nikkel kap, palissander handvat en knop (tenminste dat denk ik, morgen eens goed kijken, ik denk namelijk niet dat ie van voor de tweede wereldoorlog is, meer 1945-1955). Uit het handvat is wel een hap uit, dus daar is werk aan (ik heb nog wat stukjes Pau Ferro liggen).
Hee Roeland, inderdaad, knop lijkt me ook beuken, maar uit het handvat is een hap uit, en dat ziet er heel donker uit, maar er zit nog wel een Record logo op.Zo te zien is de knop in vedergeval geen Palissander maar beuken de kan ik niet goed bekijken maar zal waarschijnlijk ook beuken zijn.
Mooie score overigens.
Groetnis,
Roeland