Nederlandse bodem? Nou, niet helemaal. Er werden door de firma Nooitgedagt ronde staven staal uit Eskilstuna geïmporteerd om beitels mee te maken. Het kunststof om de bekende rode handvatten te maken was ook niet van Nederlandse bodem.
Ik ben nooit een fan geweest van Nooitgedagt beitels. Het was de goede verkrijgbaarheid en de redelijke prijs die het zo'n populair merk maakte, vrijwel iedere timmerman had toen ik als scheepstimmerman begon eigenlijk alleen Nooitgedagt beitels. Ik ben er ook mee begonnen maar toen ik eenmaal een Japanse beitel probeerde ben ik meer gaan kopen. Ik had al snel een redelijk setje en toen heb ik al mijn Nooitgedagt beitels verkocht. Nostalgie kan slechte kwaliteit staal gewoon niet verbloemen. En ja, Nooitgedagt staal is gewoon dikke bagger.
De babbelbox is dan wel benieuwd naar wat je dan een goed merk vindt?Ook on de hoogtijdagen van Nooitgedagt was er beter te krijgen.
Nederlandse bodem? Nou, niet helemaal. Er werden door de firma Nooitgedagt ronde staven staal uit Eskilstuna geïmporteerd om beitels mee te maken. Het kunststof om de bekende rode handvatten te maken was ook niet van Nederlandse bodem.