Even een terugblik op mijn laatste post (het kruishout):
Het is me gelukt om de twee nog redelijk lange pinnen inderdaad met een tang er uit te krijgen. Wat helaas niet lukte was om de pin op het 'schuivende' gedeelte eruit te krijgen. Echt veel te kort. Toen bedacht ik me dat ik het mezelf makkelijker kon maken; ik heb het korte eindje afgevijld, en een gaatje geboord in de tegenoverliggende zijde. Ik heb nu een paar stukjes van boortjes er in gezet als pennen, met de Dremel puntjes er aan gemaakt. Resultaat: een mooi werkende tool!
Op vakantie in een antiek-schuur ook een goede slag geslagen: voor minder dan 10 Euro onderstaande spullen gekocht:
Het is me gelukt om de twee nog redelijk lange pinnen inderdaad met een tang er uit te krijgen. Wat helaas niet lukte was om de pin op het 'schuivende' gedeelte eruit te krijgen. Echt veel te kort. Toen bedacht ik me dat ik het mezelf makkelijker kon maken; ik heb het korte eindje afgevijld, en een gaatje geboord in de tegenoverliggende zijde. Ik heb nu een paar stukjes van boortjes er in gezet als pennen, met de Dremel puntjes er aan gemaakt. Resultaat: een mooi werkende tool!
Op vakantie in een antiek-schuur ook een goede slag geslagen: voor minder dan 10 Euro onderstaande spullen gekocht:
- Een (Stanley?) booromslag. Ik had al twee booromslagen, maar deze heeft een bek met 4 klauwen, dus je kan er ook 'gewone' boortjes in doen. Dat vind ik wel tof om te proberen
- Een spanzaag; er was een heel krat vol met die dingen, ik heb uiteindelijk er 1 uitgevist. Ik heb nu een Ulmia spanzaag, en die doet het prima, maar ik zag hier op dit forum ook al eerder dat iemand een kortere variant wou maken voor zwaluwstaartjes enzo. Dat lijkt mij ook een leuk project, ik ga dit apparaat inkorten, eens kijken wat me dat oplevert.
- Een enorme Sandvik(?) zaag. Echt gaaf wanneer je lange einden rechtoor moet. Er moet wel het een en ander gebeuren, het handvat is zoals te zien zwaar beschadigd, ook een dikke barst loopt erdoor. Ik twijfel tussen repareren of vervangen. Het blad is oppervlakkig geroest, maar is verder goed in orde.