Even een update:
Om de poten te verstevigen heb ik stroken van ong. 200 mm lang en 18 mm dik tussen de poten geschroefd. De verbinding waarmee de poten aan elkaar zitten is verstevigd met een extra schroef en de pootconstructies (de 'driehoeken') heb ik met M6 bouten en ringen door en door op het bovenkruis bevestigd.
Daarna heb ik er een 18 mm blad van 1800x900 mm opgeschroefd: inderdaad al een stuk stabieler.
Maar ik moet Klaas gelijk geven; dit rechthoekige blad veert een beetje teveel, dus ook daar is enige actie vereist.
Nu heb ik op tekening het ontwerp aangepast en ik zou dat graag nog eens aan jullie voorleggen.
Ik heb de poten, zoals aangeraden wat verder uit elkaar gezet.
In de oksels heb ik wigvormige verstevigingen aangebracht, deze worden vanuit de poten vastgeschroefd en evt. gelijmd.
In het bovenkruis is een sparing voorzien van 18 mm daarin valt de plank (hier transparant getekend voor het overzicht): ook de pootconstructie is 18 mm gezakt.
De plank wordt van boven af geschroefd -met ruimhartig aantal schroeven- en door de extra zij-ribben die ik daarmee hoop te stabiliseren, die erbij zijn gekomen om het blad extra te ondersteunen.
Voordat ik opnieuw ga zagen, wat denken jullie? Zou dit afdoende kunnen zijn?