Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Daar kan ik maar 1 antwoord op geven en dat is als die constructie gaat doorhangen ik een bezemsteel op eet (bij wijze van spreken) daar gebeurt niets mee, werk al 15 jaar in de bouw als timmerman en heb nog niet eerder meegemaakt als iets door gaat hangen
Ik vind jouw optie 2 ook oké. 2 balken extra van 15 bij 15 geeft een tussenruimte van iets meer dan 1 meter tussen de onderslagen. Ik ben het ook met meubelmaker eens, dat moet wel voldoende zijn.
In mijn zoektocht naar balk maten bij bepaalde overspanningen op dit topic gestuit. Wellicht een goede om even te verplaatsen naar het hout in constructies gedeelte.
Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.