De oliedruk wordt genomen van de oliepomp van de trekker. De pomp die de hef en de voorlader bedient (en eventueel kieper).
Olie voor de stuurbekrachtiging wordt afgetakt via een stroomregelventiel. Dat stroomregelventiel zorgt ervoor dat de stuurbekrachtiging voorrang krijgt op de hef of lader.
De stuurbekrachtiging werkt via een niet zo gangbaar systeem.
Heb het enkel voor Fordson gevonden:
ttps://www.schlepper-teile.de/de/traktorteile/lenkung/hydraulische_lenkhilfen/lenkzylinder/index.pmode?detailid=14356
De klep die de olietoevoer naar de stuurcilinder regelt zit op de stuurstang.Als je aan het stuur draait wordt de klep in of uit geschoven en vloeit er olie in de cilinder. Maar volgens mij zit er intern in de stuurklep een lek waardoor er veel olie werkloos door de klep stroomt. Hierdoor blijft er onvoldoende olie over voor de hef en voorlader. Draai ik aan het stuur, dan vermindert de oliedoorstroom en gaat de hef wel.
Koppel ik de stuurbekrachtiging volledig af, dan werken hef en lader prima.