Voor de Inca liefhebbers.
≥ Vintage potloodslijper — Curiosa en Brocante — Marktplaats
Geen link met de verkoper
≥ Vintage potloodslijper — Curiosa en Brocante — Marktplaats
Geen link met de verkoper
Jawel hoor: bijvoorbeeld hier bij Bol.Com. Maar echt wel voor de liefhebber. Ik slijp mijn potloden met een stanley mes of breekmes.Maar ja, de scheermesjes die daar in gaan kun je niet meer kopen
Nee, dat zijn moderne, dunne mesjes. Die gaan niet passen, en zijn zeker niet geschikt om een potlood te slijpen. Het mesje dat je ziet op de foto van de puntenslijper is een versie uit 1920 of zo (gemaakt tot, ik denk 1950), en is _veel_ dikker dan de 'moderne' ouderwetse dubbelzijdige mesjes. Dikker nog dan de enkelzijdige mesjes, die je nog wel kunt kopen, maar eigenlijk alleen voor laboratoriumdoeleinden en ander industrieel snijwerk gebruikt worden, maar allang niet meer voor de baardkrabbertjes waar ze ooit voor bedoeld waren (en die je ook alleen nog maar antiquarisch kunt kopen).Jawel hoor: bijvoorbeeld hier bij Bol.Com. Maar echt wel voor de liefhebber. Ik slijp mijn potloden met een stanley mes of breekmes.
Ja die 'moderne' wel. Daar heb ik er nog een goeie 1000 van in de la liggen (altijd handig om een voorraadje goeie te hebben liggen - daar is ook veel kwaliteitsverschil in - destijds kwamen de beste uit Thailand, lokale Gilette productie...)Overal verkrijgbaar die mesjes, d.w.z. on line en in best nog wat winkels.
Weer wat bijgeleerd. Bedankt.Nee, dat zijn moderne, dunne mesjes. Die gaan niet passen, en zijn zeker niet geschikt om een potlood te slijpen. Het mesje dat je ziet op de foto van de puntenslijper is een versie uit 1920 of zo (gemaakt tot, ik denk 1950), en is _veel_ dikker dan de 'moderne' ouderwetse dubbelzijdige mesjes.
Inderdaad, en ook dat Inca dus ook ooit puntenslijpers gemaakt heeft.Weer wat bijgeleerd. Bedankt.