Maker Made CNC M2 bovenfrees te koop (opvolger Maslow)

Status
Niet open voor verdere reacties.

R2L

Nieuw lid
21 aug 2021
5
3
Gierle
Ik verkoop mijn Maker Made M2, nieuw in de doos. Doos is alleen open geweest om te checken dat alles erin zit. Deze heeft me in totaal, aankoop + douane + taksen, iets meer dan 1000€ gekost. Graag had ik er nog 800€ voor gekregen maar je mag ook een bod doen.

Dit is de opvolger van de Maslow CNC, heeft oa betere precisie, een Z-as en is groot genoeg om een volledig mdf-paneel te kunnen frezen.

De reden dat ik hem wegdoe is dat ik selectiever moet zijn in welke projecten en hobbies ik doe. De plannen die ik had met deze frees zijn afgelast dus hij mag weg. Als je interesse hebt is dit een buitenkans want al het gedoe met douane etc heb ik al gedaan en je krijgt hem nieuw maar dan 20% goedkoper dan hem van Maker Made te kopen.

Link naar de productpagina bij Maker Made: 2021 MakerMade M2 CNC with Laser Engraving Option!

Voor meer info reageer hier of stuur me een berichtje op +32 496 12 84 57

M2-Square_1100x1100.jpg
DSCF0470updated_2400x1601.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: petervdbranden

R2L

Nieuw lid
21 aug 2021
5
3
Gierle
Ik heb een paar reacties gehad maar heb hem nog niet verkocht. Nieuwe vraagprijs: 700€. Nog lager hou ik hem misschien toch zelf om er in de verre toekomst mee aan de slag te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: stefke

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Even voor het goede begrip: Je hebt het in de titel over een bovenfrees maar het is begrijp ik een soort CNC 'tafel' waar een lift voor een kantenfrees of een laser op zit. Stuurprogramma's en ontwerpprogramma bijgeleverd, evenals de laser, maar de frees niet.
Correct?
 

R2L

Nieuw lid
21 aug 2021
5
3
Gierle
Dag Efvee,

Het is niet echt de tafel, maar de onderdelen die je ziet op de tweede foto. Dus alles wat je nodig hebt om de constructie uit de eerste foto te maken, exclusief het hout. Je moet nog een paar balken en een plaat halen. Een boekje met de bouwhandleiding, en een digitale versie ervan op usb-stick, zitten er bij.

Er zit inderdaad geen frees bij, maar ik heb wel nog een kantenfrees die met een adaptor past, al ga je sneller kunnen frezen met een krachtiger frees. Die adaptor is ook zelf te maken of the printen (met 3D printer), model is te vinden op Thingiverse of in de Maker Made Facebook groep, maar die zal ik nog wel doen als je die nodig hebt.

Als je de link naar de Maker Made site gevolgd hebt zie je meer details.

Er zit geen laser bij, toen ik het pakket kocht was die nog niet beschikbaar en zoals je kan zien op de site kost die laser alleen al 449$.

Stuurprogrammas/drivers heb je niet nodig. Ontwerpprogramma zit er niet bij maar je kan eender welk CAD-programma gebruiken. Ik gebruik FreeCAD, dat is gratis. Als ik iets frees op mijn kleine CNC doe ik dat met Easel, de gratis versie volstaat voor mij, maar ook hier kan je gebruiken wat je maar wil.

Ik verkoop exact het pakket dat je via Maker Made kan kopen, helemaal nieuw in de originele doos, die via de site inclusief douane kosten en belastingen net geen 1100€ kostte.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Nu snap ik er juist minder van, waarvoor heb je nog een laser nodig? Op basis van het filmpje van de maker website kreeg ik ook het idee dat het werkt met een bovenfrees.
Welbeschouwd hou je zonder frees/laser een katrol en een klosje touw over, dat moet ik verkeerd begrijpen toch?

(Begrijp me niet verkeerd, op basis van het filmpje lijkt me dit een zeer nuttig product, heb er nu de ruimte nog niet voor maar heb op lange termijn zeker interesse vandaar mijn vraag)
 

R2L

Nieuw lid
21 aug 2021
5
3
Gierle
Je hebt geen laser nodig als je wil frezen, de laser dien om te graveren. De M2 is bedoeld om een bovenfrees in te monteren en dan krijg je drie assen CNC. Dit pakket zijn alle onderdelen exclusief de frees en het hout (en ook geen laser, dat is een aparte uitbreiding voor wil wil graveren).

Het is zeker niet alleen "een katrol en een klosje touw", het zijn de motoren en kettingen voor de X- en Y-assen, de onderdelen voor de Z-as (die de Maslow niet heeft), de slede waar je de frees in monteert en verder alle beugels etc om het geheel op zijn plaats te houden. Enkele dingen zijn al voorgemonteerd, zoals de constructie voor de Z-as, en de slede is al voorzien (die moest je met de Maslow zelf maken) van een gecentreerd gat en voorgeboorde gaten om alles meteen juist te kunnen monteren.
 

Rop66

Actieve deelnemer
27 aug 2020
55
13
Nijmegen
Dag Stefke, ik heb precies hetzelfde probleem... meer ideeen dan tijd.. Dit staat al heel lang op mijn verlanglijstje.. ruimte heb ik wel, maar zal ook eens moeten kiezen, qua tijd..
Ik reageer (ook) omdat ik dan automatisch dit draadje volg.. kijken of hij er nog is :) ..

gr rop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.