make-up tafel maken

JohnW11

Nieuw lid
14 jun 2024
12
1
Tilburg
Goedemiddag allemaal,

Ik ben van plan om een make-uptafel na te bouwen voor mijn nichtje. Ze wilt er een met led-verlichting, dit is mijn enige valkuil. Deze make-up tafel ga ik dan namaken. De basisconstructie is op zich goed te doen: MDF-platen, ladegeleiders en wat verstekhoeken voor het blad en de zijpanelen. Daar draai ik mijn hand niet voor om. Daarnaast staan de afmetingen van die tafel hier ook vermeld op site.
Wat ik graag wil weten of iemand hier ervaring met het monteren van spiegels met geïntegreerde LED’s op hout? Ik twijfel tussen het infrezen van een spiegel met een LED-strip aan de achterzijde, of werken met een voorgemonteerd spiegelpaneel met touchbediening. Ik wil dat het goed is weggewerkt zonder dat de bedrading zichtbaar wordt of het hout op termijn kromtrekt door warmte van de leds.

Alle input is welkom!

Bedankt alvast!81V2JKpDlAL._AC_SL1500_.png

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.017
2.515
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik twijfel tussen het infrezen van een spiegel met een LED-strip aan de achterzijde, of werken met een voorgemonteerd spiegelpaneel met touchbediening.
ik zou voor een alles-in-spiegel gaan
heb zo'n rond model in mijn badkamer hangen
kan je op verschillende standen zetten
begin je daar zelf aan, dan loop je kans dat je het niet mooi kan in-/afwerken of de bedieningsmogelijkheden veel meer beperkt zijn dan bij een model dat je koopt

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.575
1.161
Omgeving Leiden
Een complete spiegel lijkt ook mij de eenvoudigste oplossing. Scheelt gehannes met ledstrips en bedrading.
En dan eerst de spiegel kopen en daar het ontwerp van de makeuptafel op aanpassen.

In de voorbeeldfoto lijkt mij de plank op scheenbeenhoogte flink in de weg zitten.

JohnW11

Nieuw lid
14 jun 2024
12
1
Tilburg
Bedankt allebei, misschien toch wel de beste optie ja voor die spiegel. Was iets te hoog gegrepen zelf maken. Ja die plank onderin is wat overbodig, zal deze er niet inzetten.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.