Die moet ik ook nog ergens hebben, nooit gebruik, jij wel ? Is het handig ?Ik heb een zaaghulp van sandvik waar de zaag door een stalen bladveer haaks wordt geklemd tegen het massieve rechtopstaande geleidevlak.
misschien dat die Veritas hulpjes iets brengen …als dit een antwoord op mijn vraag naar een bouwplan is, dan ter verduidelijking: de japanner vreet aan de gleuven in mijn verstekbak & ik zoek een manier om een werkstuk in de verstekbak haaks te zagen zonder de gleuven scheef uit te zagen, waardoor ik de volgende keer uiteraard scheef zaag
dat magneetje in het verticale stuk is goed !Grappig, ik heb vorige week net een zaaghulp gemaakt voor het zagen van zwaluwstaarten. Stukje eik, stukje purperhart en wat magneetjes. Werkt prima met een Japanse zaag.
In plaats van vaseline zou ik dan eerder droge teflonspray gebruiken .Die moet ik ook nog ergens hebben, nooit gebruik, jij wel ? Is het handig ?
Voor er bij misschien, als er niets anders voor handen is of op een lastige plek, balken (verstek) in een dak constructie oid
Ik meen me te herinneren dat de zaag nogal stevig geklemd wordt door die veer, te zwaar eigenlijk, maar dan zou een beetje vettigheid wel kunnen helpen, vaseline bv.