Mafell A10 M

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Zijn er forumleden die ervaring hebben met de mafell A10 M schroef/boormachine?
Lijkt me een redelijk krachtige en handzame machine.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Geen ervaring. Ik ben wel Mafell-fan, maar voor accu boormachines is Makita goed genoeg voor mij. Het is wel handig om te kijken of je de accu's ook voor andere apparaten kunt gebruiken. De machine zelf zal vast wel voldoen.
 

HuubHangop

Actieve deelnemer
31 okt 2016
65
10
Maastricht
Is een metabo in een rood jasje, powermaxx Bs quick als ik het goed heb. Er gingen ooit geruchten over ietwat aangepaste elektronica maar daar heb ik nooit echt uitsluitsel over gevonden. De metabo is een stuk goedkoper..
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ervaring met zowel de mafell als de metabo en met geëigend gebruik voor dergelijke machines is er geen verschil. Het zijn montageapparaten die niet zwaar belast worden, dus voor mij is de mafell badge van geen toegevoegde waarde en kun je het extra geld beter aan andere zaken besteden.....
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik heb nog even zitten kijken, maar er schijnt van metabo een pro versie te zijn en die gaat in dezelfde richting wat prijs betreft, maar ik weet niet of dit klopt.
De losse hulpstukken lijken mij fijn bij de mafell, maar deze heb ik bij de metabo niet kunnen vinden

Bedankt voor jullie reacties!
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
De losse hulpstukken lijken mij fijn bij de mafell, maar deze heb ik bij de metabo niet kunnen vinden

Bedankt voor jullie reacties!

Dat lijkt op wat Fein doet met de multitool van Festool, die wordt ook door de oranje fabriek gemaakt voor het grijs/groene merk.

De festool Multitool heeft een hele handige soort "boor"standaard waar je de multitool in kunt zetten en mee loodrecht verticaal kunt zagen. Dat hulpstuk bestaat volgens mij niet voor Fein zelf en zorgt voor Festool bij weer een stukje exclusiviteit om mee te kunnen concureren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.