Machines te koop

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Geen aandelen of wat ook, maar lijkt mij wel interessant , zeker voor de mensen die op zoek waren naar een goede vandikte schuurder.

stairs-construction-company-due-to-stop
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
206
70
Groningen
www.kiwood.nl
Let wel op met die industriële vandikte schuurmachines dat je daar een hele zware stroom aansluiting voor nodig hebt. (typeplaatje Kundig in de veiling bijvoorbeeld 23kW)
 

Lefman

Nieuw lid
11 mrt 2022
8
0
Gent
Ik ken er niet veel van, maar ben op zoek naar een hobby tafelzaag. Is die UK 330 de moeite? In een filmpje op youtube zie ik een trek/duw mechanisme, maar dat lijkt bij deze niet aanwezig te zijn? Is dit apart te kopen of??
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.148
1.953
Klein-Brabant, Vlaanderen
Is die UK 330 de moeite?
alles is relatief
staat nu op 85, kosten + btw in 122
amper iets meer dan de schrootprijs voor alu of gietijzer
woon je niet in de buurt, dan kost ophalen jou even veel
of het zijn prijs waard is, hangt van de huidige staat af
voor die prijs zou ik zelfs niet gaan kijken
gewoon kopen + je verlies doorslikken, mocht het toch niet de moeite geweest zijn
trekken & duwen ?
ik duw al mijn hout door de naar mij toe draaiende zaag
tenzij het door plaatsgebrek niet anders kan, sta ik achter de zaag
op dit forum staat een ander draadje hier over
 
  • Leuk
Waarderingen: Lefman

Lefman

Nieuw lid
11 mrt 2022
8
0
Gent
Wat zoek je? Een tafelzaag of een paneelzaag of een trekzaag?
Ik denk tafelzaag. Ben mijn huis aan het renoveren en zaag nu het meeste met een cirkelzaag op rails.
Maar nu wou ik mijn deurkader gaan maken en ook mijn traptredes op maat zagen en merk dat zo een cirkelzaag nogal onhandig is om echt precies te zagen, zeker als je verschillende planken of platen op zelfde lengte/breedte wenst te krijgen. Elke keer die rail losmaken en verschuiven... zit je toch altijd met minimale verschillen. Ook verstek zagen is niet echt precies en zoek daarom dus iets dat mij hierbij kan helpen.
Paneelzaag lijkt mij voorlopig veel te groot.
+ punten voor als er ook een frees functie in zit, dus soort combi toestel.
Ben hobbyist, dus wil er zeker geen fortuin aan uitgeven.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.148
1.953
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik denk tafelzaag. Ben mijn huis aan het renoveren en zaag nu het meeste met een cirkelzaag op rails.
Maar nu wou ik mijn deurkader gaan maken en ook mijn traptredes op maat zagen en merk dat zo een cirkelzaag nogal onhandig is om echt precies te zagen, zeker als je verschillende planken of platen op zelfde lengte/breedte wenst te krijgen. Elke keer die rail losmaken en verschuiven... zit je toch altijd met minimale verschillen. Ook verstek zagen is niet echt precies en zoek daarom dus iets dat mij hierbij kan helpen.
Paneelzaag lijkt mij voorlopig veel te groot.
+ punten voor als er ook een frees functie in zit, dus soort combi toestel.
Ben hobbyist, dus wil er zeker geen fortuin aan uitgeven.
denk dat je beter af bent met een afkortzaag
de aanslag zit standaard uiteraard op een beperkte maximale lengte
maar als je die afkortzaag in een verzakking in een soort werkbank plaatst, kan je op die werkbank een aanslag plaatsen
indertijd heb ik die uit een gewone lat gemaakt
daarop een meetlint
daarop een blokje hout dat ik met een lijmklem vast zetten
wil je ook een frees, dan zit je op een combimachine
begint zachtjes boven de 1.000 €
2dehands !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.