Luxeproblemen....

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.831
1.031
Omgeving Eindhoven
Inderdaad niet te dun aanleggen onder het mom van “het wordt nu toch niet zo zwaar belast”. Krachtstroom-apparaten vermenigvuldigen zich snel.😎
Bij de verbouwing van ons huis en de inrichting van de werkplaats heb ik krachtstroom aangelegd met het idee van “ik ben nu toch met de electra bezig en nu kan ik er makkelijk een kabeltje bij leggen” en inmiddels staan er meerdere 400v apparaten en is de indeling van de schuur al meermaals over de kop gegaan.
Dus voor die 60 euro verschil ineens goed doen, als je het nu te krap neemt en je er over een paar jaar een 2e kabel naast moet leggen ben je meer kwijt…
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.894
2.937
Dan kan je weer niet lopen in je werkplaats. Door een andere post van stefke, heb je nu wel al een idee wat een monteur voor zo'n machine kost.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.894
2.937
Als je vooral met een roltafel wil zagen, kost dat gewoon veel ruimte. Mijn schuur is nog smaller, namelijk 2,4meter. Ik heb een wadkin cabinet zaag staan, met een brede tafel aan de muurkant. Die gebruik ik vooral als aflegplek voor het hout dat ik aan het verzagen of schaven ben. Ik doe weinig met plaatmateriaal , dus is deze opstelling voor mij een goede compromis. Ik heb 1,3meter rechts van de zaag, dus ik zou hele platen kunnen zagen. Maar dan moet ik wel even een enorme verzameling spullen buiten gaan zetten. Aan de linkerkant heb ik een cm of 80, met een doorloop van 60cm. Daar kan ik goed door heen. Mijn zwaartepunt zit hoger.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.264
597
Moordrecht
Ik heb het geld nu echt niet, erg jammer, daarnaast gaan we pas in februari verhuizen naar de nieuwe locatie, maar dit zou er wel in passen
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.009
825
Nootdorp
Zou wel willen, maar voor mijn schuur is het te breed en te lang. Andersom geredeneerd, mijn schuur is te kort en te smal.:unsure:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.