Luidspreker fineer herstellen

Wooody

Nieuw lid
28 feb 2023
2
0
Utrecht
Hallo, ik ben Rich en nieuw op dit forum. Ik restaureer luidsprekers als hobby.
Ik ben nu met een paar bezig waar toch wel vreemde verkleuringen inzitten ja het afbijten. Ik zou het hout graag egaler van kleur maken zonder het donker te beitsen.
Ik vind de schuine strepen aan de zijkanten het lelijkste.

Wie kan mij een goed advies geven om het qua kleur egaler te krijgen? Wat voor houtfineer soort is het?
 

Bijlagen

  • 20230228_132516.jpg
    20230228_132516.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 54
  • 20230228_132527.jpg
    20230228_132527.jpg
    62,2 KB · Weergaven: 53

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Da's (licht) 'gewaterd' (flamed, riegel, you name it) esdoorn. Dat ga je niet wegkrijgen - dat zit IN het hout, en meestal worden stukken esdoorn met die tekening extra gewaardeerd, en zijn dus ook extra prijzig. Enige manier om dat weg te krijgen (als je dat nog steeds wilt) is opnieuw fineren (er overheen, of eerst dit fineer verwijderen)....
 

Wooody

Nieuw lid
28 feb 2023
2
0
Utrecht
Da's (licht) 'gewaterd' (flamed, riegel, you name it) esdoorn. Dat ga je niet wegkrijgen - dat zit IN het hout, en meestal worden stukken esdoorn met die tekening extra gewaardeerd, en zijn dus ook extra prijzig. Enige manier om dat weg te krijgen (als je dat nog steeds wilt) is opnieuw fineren (er overheen, of eerst dit fineer verwijderen)....
Bedankt Henk, ik was daar ook over aan het twijfelen. Goed om te weten dan laat ik ze zo, waren destijds ook erg dure luidsprekers.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.