Mijn FINI lucht compressor 25 ltr lekt en maakt veel lawaai. Wat zou een goed (liefst stiller) alternatief zijn voor algemeen gebruik? Schoonblazen en opppompen.
Alvast dank. Hans
Alvast dank. Hans
Inderdaad ik heb deze ook al weer langer dan een jaar en ben er erg blij mee.Een hyundai silent compressor bij HBM
Hier nog een tevreden gebruiker!Inderdaad ik heb deze ook al weer langer dan een jaar en ben er erg blij mee.
Wat een verschil in geluid met mijn oude compressor en had dit al veel eerder moeten wisselen.
Mvg,.
Die Huvema is een direct aangedreven (en dus normale = luidruchtige) compressor. Hans wilde een stillere, dus dan past die niet in zijn plaatje.
Wat zou een goed (liefst stiller) alternatief zijn voor algemeen gebruik?
Er staan tegenwoordig wel aardig wat gebruikte Jun-Airs op marktplaats. Ik gebruik die van mij om banden op te pompen, rubberboten, maar ook voor de tacker etc. Ben niet zo'n fan van schoonblazen van de werkbank etc met perslucht, dan verplaatst je het probleem...Die Huvema is een direct aangedreven (en dus normale = luidruchtige) compressor. Hans wilde een stillere, dus dan past die niet in zijn plaatje.
Als je ook regelmatig dingen wilt schoonblazen, zou ik gaan voor een compressor met een iets grotere ketel, en zeker voor een met een hogere luchtopbrengst. Je moet dan kijken naar de bruto opbrengst, en deze dan nog met een flinke korrel zout nemen (wordt vaak te hoog weergegeven). Dan zou ik zelf voor de 50ltr HBM gaan die ik eerder aangaf, maar die is mogelijk wel iets duurder dan Hans in gedachten heeft...
De Jun-Air zoals Jaap noemt is zeker beter van kwaliteit en nog stiller, maar ook stukken duurder helaas.