Gisteren op het werk even met de kolomboor gewerkt. Helaas is dit niet zo goed uitgedraaid. De klem tafel zat los waardoor het niet liep zoals ik gehoopt had. Het eerste gat is veel te dicht bij de rand gekomen, ik ga hier dan maar de volledige uitsparing maken.
Het volgende gat meteen maar klein genoeg gemaakt, helaas ligt dit helemaal niet in lijn met het andere gat
Ik denk wel dat ik nog voldoende ruimte heb om alles met de vijl alsnog goed te maken, althans dat hoop ik.
Ik had nog een poging ondernomen om het opstaande stuk in te korten, maar ook dit ging niet goed dankzij opnieuw een slechte klem-tafel. Ik had hiervoor gelukkig wel voldoende ruimte genomen.
Omdat de zaagsnede zo mooi was ging ik de hoekjes ook met de zaag proberen afschuinen. Helaas kreeg ik de klem-tafel onmogelijk onder een andere hoek ingesteld
.
Ik had het mij allemaal net iets anders voorgesteld. Ik had misschien beter meteen twee stukjes profiel meegenomen. De moed staat me even in de schoenen.
Ik ben in elk geval al op zoek gegaan naar een slotbout, of iets anders dat kan dienen. Helaas zijn slotbouten zowat de enige die we op het werk niet hebben. Ik ga mogelijk een ander type bout bijvijlen. Een stelschroef heb ik helaas nog niet gevonden.
@Roeland: welk formaat slotbout heb jij gebruikt? M6 of M8?
Groeten, Reinoud