Loont het om zelf een keuken te maken

AvdLinden

Post veel
30 apr 2014
834
221
Met name op de frontjes is veel te besparen. Kijk maar eens wat een frontje bij ikea moet kosten. Bij de keukenboer is dat nog gekker.

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
5.123
1.458
Riemst
Ik heb een paar maanden geleden medestudenten PAX kleerkasten zien op maat zagen voor hun dressing, jonge mensen bezig met hun nieuwbouw. Mijn hoofdhuid ging rechtopstaan (haar ben ik kwijt 😊). Dit is wat ik zag.
Bekijk bijlage 170127

15 jaar geleden heb ik zelf nog een bergruimte ingericht met een stuk of 4 dubbele PAX kasten, en een hoekkast, die waren als knutselpakket loeizwaar, ik denk nog redelijke spaanplaat kwaliteit, maar toch niet te vergelijken met de vakhandel meubelplaat.

Ik zou de vergelijking maken op basis van het te besteden budget.
  1. Ikea corpussen, Ikea inbouwmateriaal (lades, rekjes etc) en echte fronten ( zelf maken).
  2. Ikea corpussen, professioneel inbouwmateriaal (Blum, Hettich, en aanverwanten), en zelf gemaakte fronten
  3. Corpussen laten uitzagen bij een houthandel (inclusief afplakken en rijgatboring) en zelf in elkaar zetten. Vervolgens kan je nog kiezen voor Ikea inbouwspul of professioneel inbouwspul.
Mijn voorkeur, als ik een keuken zelf zou maken, gaat naar optie c
Toch niets mis met deze opbouw? Gangbare samenstelling om lichte maar sterke panelen te verkrijgen . Tenzij je een keuken wil die je kan mishandelen zeker te verantwoorden.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.