Lintzaagmachine 230V - La Perla

Arjan'74

Actieve deelnemer
20 dec 2012
86
12
De kogel is door de kerk, ik doe mijn lintzaag weg.
Niet omdat ik geen lintzaag nodig heb, maar omdat ik deze zat ben.

Daarom ook de schappelijke prijs van gratis op te halen voor een forumlid.
(enige voorwaarde is dat je hem niet voor een paar centen daarna doorverkoopt, dat zou ik wat flauw vinden)

Mijn grootste probleem is dat het zaaglint er regelmatig afloopt.
De meest voor de hand liggende oorzaken
  • De zaaggeleiding niet werkt mogelijk niet optimaal
  • Zaagblad is waardeloos, waardoor ik vrij stevig moet drukken
  • Algehele afstelling moet beter.
  • Alle denkbare combinaties van hierboven genoemde
Verder heeft de zaag geen langsgeleider. In het verleden wel eens een poging gedaan om langs een plankje recht te zagen, maar de zaag liep steeds weg.

Wat er wél goed aan is; hij loopt en start gewoon zonder problemen en ik heb er een kleine zaag bescherming op gemaakt.

Misschien is er iemand met een beperkt budget, meer geduld of handiger die er hopelijk voor hem/haar nog een tijd plezier van kan hebben.
Machine is op te halen in De Wilp (provincie groningen). Als je interesse hebt stuur dan maar een PB.

Ik heb wel ontdekt dat een lintzaag verrekte handig is en ik hoop op termijn zeker nog eens een goede te hebben.
Wellicht is er iemand die in het noorden woont die voor een schappelijk bedrag nog eens aan mij wil denken als ie een goede lintzaag op 230 verkoopt (middelmaatje).

Arjan

IMG-2138.jpgIMG-2139.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: RedWoodWorking

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Dat is een mooi en vriendelijk aanbod.
Ik ben vooral van de handzagen, maar voor herzagen van dikke balken zou ik wel een lintzaag machine willen hebben. Maar zoiets koop ik niet snel voor af en toe een balk.
En voor herzagen hoeft het niet heel precies te zijn. Daarna moet ik de planken toch op maat schaven.
Als deze nog beschikbaar is, zou ik hem wel over willen nemen.
Ik stuur een PB.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.