Lintzaag

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.657
996
70
Veldhoven
Fijn om te horen, dat het goed lukt om een dun plakje af te zagen. Ik ga vrijdag naar Arnhem oppassen. Ik woon zelf in Wezep. Ze hebben een presentatie van de BS350, maar die is voor mij veel te zwaar. Er komt iemand van Record Power. Is gewoon wel interessant en verder wil ik veel informatie van ze. Ik ben vorige week bij Gereedschappro geweest in Haarlem, was redelijk in de buurt vandaar. Goede voorlichting, maar ze hadden hem niet staan en kon wel 60 dagen duren. Keramische kogellagers sprak me ook niet aan. Ook nog even bij HBM gekeken, maar ben niet weg van hun service. Ze beantwoorden geen telefoon en mail duurt een paar dagen. In de winkel lopen mensen, die je niet veel wijzer kunnen maken. Heb mijn hoop dus gevestigd op Baptist en ben blij te horen, dat jij tevreden bent. In ieder geval bedankt voor het aanbod, maar Veldhoven is wel weer een stukje verder voor mij. Heb je er nog wel andere zaaglinten bij gekocht, of ga je ook voor lintzagenopmaat. Voor mij is recht zagen het belangrijkst, omdat ik een Hegner figuurzaag heb, dus niet bochten hoef te zagen.
Ik heb alleen een setje van drie verschillende linten erbij gekocht. Mijn oude linten komen allemaal van HBM sinds mijn lintleverancier in Veldhoven er mee op hield nadat zijn puntlasapparaat voor de kleine linten onherstelbaar defect was gegaan. Ik ben 37 jaar geleden met een lintzaag begonnen voor allerlei kleine klusjes, en dat was zelden recht. Maar toen ik na al die jaren een keer echt recht wilde zagen, lukte het niet. Dus tijd voor een nieuwe en de oude is naar de kringloop gegaan.
Ik moet eens kijken of ik vrijdsg ook naar Arnhem kan. Zit nu in Groenlo op een camping.

Dulby

Nieuw lid
19 apr 2023
12
5
#MijnWoodworking?
De presentaties zijn allemaal vol. Ik had het laatste plekje om 10.00 uur en dat kwam mij goed uit. Er konden 10 personen per keer, maar misschien als je belt dat ze een uitzondering maken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.