Lintzaag , keuze

zaagman

Actieve deelnemer
8 aug 2017
31
0
Dag,

In mijn bezigheden mis ik steeds vaker een lintzaag. Nu is mijn budget beperkt, zo’n 200 a 400 euro.
Zelf ben ik altijd gecharmeerd van Proxxon, (modelbouw) , maar de grote van stukken is dan beperkt. Hij is wel precies. Nu zag ik ook een metabo en een lescha bij de Hornbach. Maar wat is nou de sweetspot onder de lintzagen? Net als de 7485 dewalt dat is onder de zaagtafels. Ik hoor het graag!

zaagman

Actieve deelnemer
8 aug 2017
31
0
Tweedehands is natuurlijk ook een optie.
Zijn er mensen bekend met deze:

Axminster Workshop AW1400B​

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
356
280
Schouwen-Duiveland
Ja ik. Zaagt leuk maar de aanslag is ruk. Daar zal je echt aan moeten sleutelen en tweeten om er een beetje recht en consistent langs te kunnen zagen. Voor de rest een leuk instap machientje. Maar verwacht er niet teveel van. Ik zaag er alleen freelance op of wat blokjes voor de penblanks etc.

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
729
146
Stiens
Ik stel de aanschaf steeds maar uit, maar als ik nu een moest kopen zou ik bij Baptist naar de Sabre 250 Record Power gaan kijken. Niet te groot (kan op de werkbank) en ik lees redelijke tot goede ervaringen.

De laatste weken heb ik er 2e hands, twee voorbij zien komen. Een daarvan in midden Limburg. Is die al verkocht? Leek mij een nette machine.
Als je wat geduld hebt . . . .

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.