Lintzaag gezocht

Eric1975

Nieuw lid
24 apr 2022
15
0
Drachten
Hallo ik ben op zoek na een na een lintzaag en heb mijn oog wat laten vallen op een nieuwe schappach basa 3 maar misschien heeft iemand op het Forum nog suggesties of heeft iemand hier nog wat staan. Een inca is denk ik ook erg goed zoek wel 1 in in perfecte staat, waar je zo mee aan de slag kunt gaan. Vermeen graag u Tips of weetjes. Regio noord Nederland
 
Laatst bewerkt:

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.226
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
exact - hoe veel ruimte is er in je werktplaats en in je budget? Hou je van 'oud met wat werk' of 'nieuw met garantie', zaag je dikke balken of denk je aan intarsia, wel of geen krachtstroom aanwezig / gewenst - allerlei vragen...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Eric1975

Eric1975

Nieuw lid
24 apr 2022
15
0
Drachten
Niet bijdehand bedoeld, maar wat ga je ermee zagen? Dat maakt nogal uit voor het type lintzaag.
Nou het is voor mijn vrouw, dus zal mijn best doen om het goed te beschrijven. Ik heb wel eens eiken balken 8x8 en veelal eiken planken 2 tot 4 cm dik. Van de lelijke planken die we overhouden maakt mijn vrouw wel eens wat. Lampen, decoraties voor in huis, broodplanken en dingen die ze vervolgens weer kan gebruiken(laseren onder de mini CNC). Eigenlijk dus van alles wat, alles hobby matig.
 

Bijlagen

  • lamp2.jpg
    lamp2.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 75
  • lamp1.jpg
    lamp1.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 74

Eric1975

Nieuw lid
24 apr 2022
15
0
Drachten
exact - hoe veel ruimte is er in je werktplaats en in je budget? Hou je van 'oud met wat werk' of 'nieuw met garantie', zaag je dikke balken of denk je aan intarsia, wel of geen krachtstroom aanwezig / gewenst - allerlei vragen...
Ruimte is geen issue en hebben ook krachtstroom, maar gebruik is af en toe eens hobby matig veelal kleinere objecten intarsia maar een eikenbalk van 8x8 moet nog wel kunnen. Belangrijk is dat de machine precies is en klaar voor gebruik, lint vervangen en even stellen is geen probleem. Gewoon een nette machine zonder werk. Budget afhankelijk van de machine tot +/- 500,- Garantie maakt niet uit, Soms kan je beter een oude machine hebben van kwaliteit dan een nieuwe van slechte kwaliteit. Ze heeft nu een oude Metabo maar die valt wat tegen, deze willen we vervangen. Zou een HBM 300 profi wat zijn?
 

Bijlagen

  • lintzaag.jpg
    lintzaag.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 75

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
483
111
Voor wat je wilt zagen en binnen je budget zou je ook kunnen kijken naar een Record Power Sabre 250.
Compacte machine met toch behoorlijke motor en goede bouwkwaliteit.
Heb deze zelf ook en ben er tevreden med
 

Eric1975

Nieuw lid
24 apr 2022
15
0
Drachten

Eric1975

Nieuw lid
24 apr 2022
15
0
Drachten
Voor wat je wilt zagen en binnen je budget zou je ook kunnen kijken naar een Record Power Sabre 250.
Compacte machine met toch behoorlijke motor en goede bouwkwaliteit.
Heb deze zelf ook en ben er tevreden med

Ik heb even snel gekeken en ze zijn momenteel ook nog in de aanbieding. Ik ga de specificatie vanavond even bekijken. Bedankt voor de tip!
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
708
282
RegioRotterdam
@Eric1975 Ziehier voor een draadje met ervaringen met de Sabre250:
Anderhalf jaar later nogsteeds tevreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: ErnstKuhne

Henku7

Actieve deelnemer
@Eric1975 Ziehier voor een draadje met ervaringen met de Sabre250:
Anderhalf jaar later nogsteeds tevreden.
Hallo Eric, Ik lees dat je ook bezig bent met Intarsia, klopt dit?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.