Hallo,
Ik heb een oud bureau gekocht (ergens rond 1940) en wil het opknappen voor de hobbykamer.
Het geheel is al uit elkaar gehaald en ga het in een lichte kleur spuiten. Eerst ontvetten, grondlaag en daarna kleur op maat.
Ik heb al diverse meubelstukken zo verwerkt en dat gaat prima.
Nu heeft dit bureau een rolluik en dat zijn allemaal kleine latjes die op een soort van doek zijn geplakt. Als ik de bovenkant spuit dan blijf je het donkere doek zien en loop je de kans dat de latjes aan elkaar blijven plakken tijdens het drogen.
Ik wil eigenlijk het doek vervangen.

Ik heb de volgende vragen:
Ik heb een oud bureau gekocht (ergens rond 1940) en wil het opknappen voor de hobbykamer.
Het geheel is al uit elkaar gehaald en ga het in een lichte kleur spuiten. Eerst ontvetten, grondlaag en daarna kleur op maat.
Ik heb al diverse meubelstukken zo verwerkt en dat gaat prima.
Nu heeft dit bureau een rolluik en dat zijn allemaal kleine latjes die op een soort van doek zijn geplakt. Als ik de bovenkant spuit dan blijf je het donkere doek zien en loop je de kans dat de latjes aan elkaar blijven plakken tijdens het drogen.
Ik wil eigenlijk het doek vervangen.

Ik heb de volgende vragen:
- Heeft er iemand ervaringen hiermee en zou je dit met mij willen delen
- Weet iemand wat voor soort doek er gebruikt wordt en wat ik hiervoor in de plaats kunnen nemen
- Welke lijmsoort kan ik het beste gebruiken