langzamerhand begint ook bij mij het besef door te dringen dat het tijd word om de goedkope klemmen van de bouwmarkt te vervangen. Doppen die eraf vallen of schroefpennen die erdoor heen komen en je werkstuk beschadigen.
Grappige is dat de heel oude klemmen, de oude originele bessey's die ik van m'n pa heb gepikt het nog perfect doen.
Dan heb je het over klemmen waar hij 50 jaar geleden op zijn kamer in amsterdam een Schakel in elkaar heeft gezet.... Dat was de grootste boot die hij op zijn kamer kon bouwen en die daarna nog door het raam naar buiten kon worden getakeld van 4 hoog....
Die goedkope krengen doen gewoon pijn in je handen als je ze echt strak aandraait.
Ik heb nog wel een 4 tal sergeants oude stijl op de kop getikt voor een paar tientjes van een oude timmerman die ermee stopte. Die gaan tot 150 cm.
Voro mijn luiken klus uit zeeland twee echt grote sergeants gekocht voor 5 tienen die tot 245 kunnen klemmen. Dat zijn eigenlijk gewoon twee H balken en loodzwaar
Maar je... nu heeft gereedschappro.nl een leuke aanbieding van de bessey vario... het probleem is alleen het kiezen... je hebt ze nooit genoeg idd maar ook nooit in de juiste maat lijkt het wel....
@Benchworks
Wat mankeert er aan die krv klemmen van Bessey volgens jou ? Mij lijken ze wel mooi. Beide elementen zijn om te draaien, spreiden en klemmen perfect. Ik vraag me alleen af in welke mate die verleng functie nu echt zinnig is. Gaan ze daar niet behoorlijk buigen?