Dankjewel voor je leuke bericht!! En vervelend dat je dat hebt moeten ervaren kan me niet voorstellen wat dat voor een horror moet zijn geweest!! Ik ben me degelijk bewust van de gevaren... Daarom bied ik het hier aan, zodat er niemand gewond of erger kan raken omdat ze niet weten wat ze doen... Ik heb alle benodigde maatregelen in acht genomen om zo veilig als ik kan te werk te gaan, ik kom niet bij de machine in de buurt als deze in werking is... raak de elektroden niet aan als er spanning op staat.. Ik heb ook filmpjes voorbij zien komen van mensen die er laconiek mee omgaan het aan de woonkamer tafel beoefenen niet oplettend, en dan eraan blijven hangen... Dat is voor mij de belangrijkste les geweest om goed op te letten en logisch na te denken over wat ik kan doen in mn set up voor het zo veilig mogelijk te kunnen doen... ik sta achter gesloten deur,, de elektroden hangen aan plafond, en de elektroden hebben gewicht aan zich zodat ze niet zomaar weg kunnen schieten e.d. maar het belangrijkste is indd de veiligheid, dan blijft het ook leuk, en fascinerend om de hobby te doen...De effecten die het geeft zijn schitterend, wil ik niet ontkennen… maar als je één keer hebt gezien dat er iemand ge-elektrocuteert wordt door het vallen van een sleutel ( in een trafo huisje). Wil ikzelf hier al helemaal niet meer over nadenken. Ik kan genieten van een onweersbui met z’n onvoorspelbare tekeningen, maar zie elke keer nog die ambulance en daarna die andere stationcar met vlaggetjes komen.
Voor iedereen die het wel wil en durft, maak er iets moois van maar verdiep je in de materie en hou je ajb aan de waarschuwingen die gegeven worden.
Groetjes John
Laatst bewerkt: