In het Museum Houtstad IJlst organiseert een aantal vrijwilligers elk jaar 6 lezingen over hout, toepassingen etc.
Op 9 december komt Ron van Zaltbommel van de Cockerilje een lezing geven over olie. Ron is echt wel een guru op dit gebied en de meesten zullen zijn producten ook wel kennen. Omdat deze lezing 's avonds is het ik Ron gevraagd of hij in de middag ook zo'n lezing zou willen geven. We hebben plaats voor 30 a 35 man, de lezing duurt incl het stellen van vragen etc ongeveer 3 uur. We moeten zo rond 6 uur klaar zijn, maar de begintijd laat ik afhangen van de deelnemers, zo tussen 1 en 3 uur 's middags. Kosten om de lezing bij te wonen is € 5,- incl koffie en/of thee.
Ron bespreekt o.a., in zijn eigen woorden:
Reageer even op deze post als je belangstelling hebt, daarna open ik wel een officiële inschrijving.
Ik zie een hele leuke middag met forummers voor me!
jaap
Op 9 december komt Ron van Zaltbommel van de Cockerilje een lezing geven over olie. Ron is echt wel een guru op dit gebied en de meesten zullen zijn producten ook wel kennen. Omdat deze lezing 's avonds is het ik Ron gevraagd of hij in de middag ook zo'n lezing zou willen geven. We hebben plaats voor 30 a 35 man, de lezing duurt incl het stellen van vragen etc ongeveer 3 uur. We moeten zo rond 6 uur klaar zijn, maar de begintijd laat ik afhangen van de deelnemers, zo tussen 1 en 3 uur 's middags. Kosten om de lezing bij te wonen is € 5,- incl koffie en/of thee.
Ron bespreekt o.a., in zijn eigen woorden:
- Wie ben ik en “hoe is het zo gekomen?”
- Verschillen tussen lak, beits en olie. Wat gebruik je wanneer en waarom?
- Ingrediënten. Waar let je op, wat wil je wel en wat wil je niet in je blikje hebben?
- Hoe wordt olie eigenlijk gemaakt?
- Hoe werkt olie in de praktijk?
- Speciaal voor de botenjongens kan ik extra aandacht besteden aan mijn “Vernisolie”. Ziet er uit als vernis maar kent niet de nadelen van vernis maar wél de voordelen van olie. Heb ik net een proef mee gedaan op een van de schepen van de SBH (zie: www.hoogaars.nl) waar ik mee speel en die test is boven verwachting goed uitgepakt zodat er in de wandelgangen al wordt nagedacht om alle SBH-schepen kaal te halen en hiermee af te werken.
- Wat is glans en hoe kun je daar zelf spelen?
- Vergelijking tussen twee producten op de markt. Goedkoop of toch duurkoop?
- Meest gemaakte fouten en hoe je die voorkomt.
- Fabels en feiten: wat is waar en wat is kul?
Reageer even op deze post als je belangstelling hebt, daarna open ik wel een officiële inschrijving.
Ik zie een hele leuke middag met forummers voor me!
jaap