budget ?gezien 5m buis van 75mm al 216,- kost zit dat er qua budget niet in
in #6 lees ik dat je de forstner 50 mm reeds besteld hebt
blijft eventueel de afrondfreesbit + kopieerring
die heb je nog niet ?
budget ?gezien 5m buis van 75mm al 216,- kost zit dat er qua budget niet in
budget ?
in #6 lees ik dat je de forstner 50 mm reeds besteld hebt
blijft eventueel de afrondfreesbit + kopieerring
die heb je nog niet ?
Los van alle technische berichten, het is wel een leuk project dat je doet!
moeten die kanaaltjes doorzichtig gewoon pvc werkt net zo goed
je kunt overigens van een petfles vrij eenvoudig een stukje rond transparant pijp maken.
zaag de bodem en de dop er of schuif de fles om een buis en verwarm de fles met een fohn dan trekt hij strak om de buis net als een krimpsok
gootjes van bamboe. zorg wel dat je die heel goed splintervrij maakt.
dat spul geeft ontzettende lange vlijmscherpe splinters
hoeveel gaten / minuut ?Daar gaan we…. 120 gaten te gaan….
Ik ben niet aan het tellen maar het gaat inderdaad zonder alteveel uitbreken.hoeveel gaten / minuut ?
boorgat lijkt niet uit te rafelen
groene bosch kolomboor van rond de 200 euro ?
filmpje is duidelijker dan dat in #32Op mijn zoektocht kwam ik het volgende tegen
Ziet er goed uit! Die vrijstaande poten lijken me zeker meerwaarde geven aan het geheel.Even proefpassen met 1 deuvel, meer durfde ik niet, bang dat het te vast kwam te zitten.
De staanders worden nog ingekort tot de bovenste balk en er komt nog een horizontale balk bovenop, maar eigenlijk hoeft dat niet, enkel om misschien een beetje te beschermen tegen regen (maar het is een waterspeelmuur… dus dat is ergens gek).
Verder het “idee” om de poten zo te maken dat het ook vrij kan staan in plaats van dat het vast moet zitten aan de muur. Kan het eventueel ook nog dienst doen als volleybal net .
Elke balk krijgt 2 acacia deuvels en verlijmen doen we met titebond 3 (een beetje) hoewel ik denk dat enkel de lange deuvels al best zijn om te zorgen dat de boel niet uit elkaar valt.
Misschien uit wat resttijd nog een soort “wolk” maken waar het water dan uit komt, gewoon omdat het kan .
Bekijk bijlage 105751