Ledstrip in kast

Luc@s

Nieuw lid
26 feb 2024
5
0
Tilburg
Goedenavond,

Ik ben thuis een maatkast aan het maken en wil op 2 plekken een (dimbare) kleurenledstrip inbouwen. Hebben jullie tips waar ik goede strips kan kopen?

Groet,
Lucas
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
414
184
Groene Hart
Ledstrips geven ook warmte af.
Kan dat gevaarlijk zijn? Ik heb daarom in mijn inbouwkast toch maar de LED verlichting in de stijlen achterwege gelaten.
Maar ik wordt er graag van overtuigd dat het geen kwaad kan.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.299
179
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Hooguit 60 gr Als je er een Alu profieltje achter zet blijven ze veel beter plakken, op hout plakken heb ik geen goede ervaring mee, en het staat de warmte af aan het aluminium.
Daarnaast zal je geen vol vermogen de volle tijd aan hebben en als je strips uitzoekt die niet de led's direct tegen elkaar hebben zitten valt het allemaal wel mee.
Als je echt de strip gebruikt met het hoogste vermogen per meter en je laat die een uur vol branden in een afgesloten kleine ruimte dan heb je kans dat je die 60gr haalt....
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

danielsherry

Nieuw lid
31 mei 2024
1
0
Amsterdam
Hoewel LED strips enige warmte afgeven, vormen ze geen bedreiging voor de houten kast. Hun warmteafgifte is aanzienlijk lager in vergelijking met traditionele gloeilampen, waardoor ze veilig kunnen worden gebruikt in de buurt van verschillende oppervlakken. Door hun lage warmteniveaus kunnen LED strips veilig worden geïnstalleerd in kasten en andere houten constructies zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over mogelijke schade of brand.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.805
2.034
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Hoewel LED strips enige warmte afgeven, vormen ze geen bedreiging voor de houten kast. Hun warmteafgifte is aanzienlijk lager in vergelijking met traditionele gloeilampen, waardoor ze veilig kunnen worden gebruikt in de buurt van verschillende oppervlakken. Door hun lage warmteniveaus kunnen LED strips veilig worden geïnstalleerd in kasten en andere houten constructies zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over mogelijke schade of brand.
heb je je speciaal geregistreerd om een paar maanden oud topic te kicken?

- edit -

Was niet zo vriendelijk geformuleerd van mij, excuus :).
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: Kor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.