Lashok maken

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.518
576
Ik zou het lasapparaat bij je flessen zetten. Je wil zo weinig mogelijk metaaldeeltjes in je printplaten hebben. Dus een machine met een ventilator onder een gatentafel zetten, lijkt me niet de meest aangewezen plek.
Ja, en dan ook nog wat hoger zodat je makkelijker aan de knoppen kunt.

groeten

Ornament
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.502
889
70
Veldhoven
Ik slijp niet meer in mijn werkplaats met de haakse slijper. Een keer lag er staalwol met stof een meter hoger.
Dat fikt prima. Alleen geschrokken en geen schade.
Dat was 54 jaar geleden mijn eerste veiligheidsles op de MTS: De leraar had een beetje staalwol en een bijna lege 9 volt batterij. (Prikte nog een klein beetje op de tong) Tjonge, dat vergeet je je leven lang niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.518
576
Dat was 54 jaar geleden mijn eerste veiligheidsles op de MTS: De leraar had een beetje staalwol en een bijna lege 9 volt batterij. (Prikte nog een klein beetje op de tong) Tjonge, dat vergeet je je leven lang niet meer.
Dat heeft onze veiligheidsadviseur op mijn werk ook eens gedaan, zo'n 14 jaar geleden.

Zelf was ik eens voor een klant aan het werken samen met nog een andere persoon. We werkten aan opdrachten in het atelier van de klant. Daar werd al vele decennia geslepen, gelast geschuurd enz. De collega was aan het slijpen. In een rek, die een hele muur bedekte, heel wat verder, normaal buiten de vonkenregen, werd het staalwol bewaard. Gewoon zoals het wordt verkocht. Dus in een open verpakking.

Heel toevallig ging ik ergens iets uit het rek halen en merkte dat het staalwol aan het branden was.

Zo'n metaalbrand had het atelier en mogelijk de woning die eraan vastgebouwd is in de as kunnen leggen.

groeten,

Ornament

www.houtsnijden.eu
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.