Laser graveren. Leek op zoek naar een machine

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
308
236
Schouwen-Duiveland
Hoi mijn logo is ongeveer 40x40mm op deze print en doet er ongeveer 15 minuten over. Voor de Harley Davidson logo's een eindje terug in dit draadje doet hij ongeveer 1 uur en 15 minuten.

Na ongeveer 250 laseruren kraken de draadspindels een beetje. Ik heb er een paar druppels met naaimachine olie opgedaan en nu is het weer over.

Ik heb wel een keer probleem gehad toen hij elders aan het werk was men de stroom eraf had gehaald door de stekker eruit te trekken. Hij was een hele poos daarna zijn nul kwijt zeg maar. Na een aantal minuten versprong de print een cm zeg maar.
Dat heeft wel een poosje geduurd eer het weer goed was. Heel soms doet hij dat nog. Alleen als ik er een verlengsnoer tussen heb. Ik vermoed dat hij erg gevoelig is voor weerstand en spannings veranderingen.

• Leuk
Waarderingen: Efvee

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
308
236
Schouwen-Duiveland
mooi!
Met welke software kun je ermee aan de slag?

groeten
Ornament
Ik heb er een app bij gedownload welke in de manual stond en kan ermee aan de slag met je mobiele telefoon. Kind kan de was doen. Is echt simpel. App installeren, foto aanklikken uit je biblotheek of een bestand downloaden van internet(tekst kan je zelf ook maken), formaat ingeven en lasersterkte ingeven en brandsnelheid instellen. materiaal kiezen en start carving.......

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
308
236
Schouwen-Duiveland
Hoi Dirkie,

Ligt een beetje aan het hout soort.
Maar door de beugel genomen
Lasersterkte 85%
En speed op 80%

En dan spelen met 2-5% als je geen scherpe randen krijgt of verbrande randen zeg maar.

Maar met deze standen zit je waarschijnlijk wel redelijk goed. Op meranti en eiken zit ik daarmee goed.

• Leuk
Waarderingen: Dirkie

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.606
617
Ik heb er een app bij gedownload welke in de manual stond en kan ermee aan de slag met je mobiele telefoon. Kind kan de was doen. Is echt simpel. App installeren, foto aanklikken uit je biblotheek of een bestand downloaden van internet(tekst kan je zelf ook maken), formaat ingeven en lasersterkte ingeven en brandsnelheid instellen. materiaal kiezen en start carving.......
Dank je , dat is alvast handig.
Zou je die app ook op een computer kunnen laten draaien en zou je ook met Inkscape of open office draw aan de slag kunnen?

groeten

Ornament

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.