Grappig dat aangegeven wordt dat de lamello duur is in gebruik, terwijl er een vergelijking met Festool gemaakt wordt

.
Ik heb de Dominofrees eens bekeken op een beurs. Toen vond ik het erg prijzig worden, met name omdat er, naast de hoge aanschafkosten v/d machine, ook voor de verschillende maten domino's weer bijpassende frezen aangeschaft moesten worden.
Volgens mij kunnen we met zijn allen wel concluderen de beide systemen nogal aan de prijs zijn.
Wat aangegeven wordt dat je met lamello's een kast niet droog in elkaar kan zetten klopt niet. Ik doe dit altijd. Je hebt alleen wel een goede kwaliteit lamellofrees nodig. Ik maak relatief veel kasten (gemiddeld 2 per maand) en de lamellofrees is voor mij inmiddels een onmisbaar stuk gereedschap geworden. Ook het achterpaneel v/d kast en de bodem v/d lades frees ik in met de lamellofrees. Overigens haal ik de stevigheid v/d kasten niet uit de lamello's, maar uit de lijm (op de verpakking v/d lijm staat immers: sterker dan hout) en soms de konstructie. De lamello's zijn puur voor het uitlijnen en gemakkelijk in elkaar lijmen.
De dominofrees heb ik even overwogen voor het maken van stoelen (als vervanging van pen gat verbindingen) maar financieel was de aanschaf niet te verantwoorden. Een andere toepassing dan deze zou ik niet hebben voor de domino-day-frees.