Lade glijstrip (ptfe?)

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
498
224
Waxinelichtje er over halen werkt ook prima.
Zeker, dat doe ik zelf ook meestal. Ik vond het idee van de was er in smelten voor het monteren wel interessabt. Mogelijk bouwt dat een dikkere laag op die initieel langer houdt. Ongetwijfeld is dat idee net zo oud als het gebruik van was zelf.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.477
3.239
Gewone houten laden op houten glijlatten zijn ook in winkels en werkplaatsen jaren lang toegepast. Als je dan de slijtage na een jaar of 100 ziet, dan denk ik dat een klein niet veel gebruikt en niet zwaar belast laatje jouw moeiteloos gaat overleven.

• Leuk
Waarderingen: elzenmaa

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.313
2.325
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik heb helaas geen bonnetje kunnen vinden. Maar aan de binnenkant van de rol staan wel 2 merknamen, namelijk "TapeCase" en "3M". Misschien is de eerste een productnaam van een serie die 3M voert? Geen idee.

Ik vermoed dat als je Googlet op "TapeCase UHMWPE tape" dat je wel wat aanbieders zult vinden. Ik kan me herinneren dat het niet goedkoop was (ook niet overdreven duur trouwens), maar anderzijds werkt het na een aantal jaar in gebruik nog steeds als een zonnetje. Het was dus z'n geld waard (in mijn ogen).

EdZaagt

Nieuw lid
21 jan 2025
9
7
Amsterdam
Gewone houten laden op houten glijlatten zijn ook in winkels en werkplaatsen jaren lang toegepast. Als je dan de slijtage na een jaar of 100 ziet, dan denk ik dat een klein niet veel gebruikt en niet zwaar belast laatje jouw moeiteloos gaat overleven.
Dan kan ik gewoon bij de Gamma eiken strijk and kopen toch?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.