Ik ben kasten aan het maken en bij de eerste kast heb ik deuvels gebruikt om L verbindingen te maken. De deuvels heb ik gelijmd en ook de hele kopse kant van het spaanplaat. Ik heb mijn standaard D3 houtlijm gebruikt. Achteraf bedacht ik me pas dat die lijm waarschijnlijk niet erg gaat houden op de melamine laag.
Daarna heb ik een kast gemaakt, waarbij ik alleen de deuvels heb verlijmd.
En nu begin ik te twijfelen wat ik het beste kan doen bij de volgende kasten. Ik kan ze ook gewoon schroeven, die zijwanden van de kast komen namelijk uit het zicht.
Welke methode is het meest gebruikelijk?
En als ik ga schroeven, welke schroeven zal ik dan pakken voor 18 mm dikke spaanplaat en hoe zorg ik ervoor dat de melamine laag niet uitbreekt door de kop van de schroef? Zijn er hulpgereedschappen die helpen bij het snel bepalen van de schroefgaten en recht houden van de boor?
Daarna heb ik een kast gemaakt, waarbij ik alleen de deuvels heb verlijmd.
En nu begin ik te twijfelen wat ik het beste kan doen bij de volgende kasten. Ik kan ze ook gewoon schroeven, die zijwanden van de kast komen namelijk uit het zicht.
Welke methode is het meest gebruikelijk?
En als ik ga schroeven, welke schroeven zal ik dan pakken voor 18 mm dikke spaanplaat en hoe zorg ik ervoor dat de melamine laag niet uitbreekt door de kop van de schroef? Zijn er hulpgereedschappen die helpen bij het snel bepalen van de schroefgaten en recht houden van de boor?