Kwaliteit excentrische schuurmachines, wat kan ik verwachten?

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.344
676
Moordrecht
Nou, het is de Festool ETS 150/3 geworden, een extra harde steunzool en wat schuurpapier. Mijn vrouw had op tijd wat geld in de Ethereum gestoken en na de Amerikaanse verkiezingen waren die zomaar 35% meer waard geworden. Toen het stopte met stijgen van de week de boel er weer uitgehaald en dat heeft voor een deel dit betaald, dus de uiteindelijke kosten waren iets lager dan de Flex in Duitsland zou hebben gekost. Mooi gelukje, gratis geld is altijd mooi.. :) Nu op mn handen zitten tot de boel binnenkomt..

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
892
225
Je hebt al gekocht, maar kwam vandaag deze tegen.

Bijlagen

• IMG_0623.png
    IMG_0623.png
    229,7 KB · Weergaven: 35

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.344
676
Moordrecht
Had ik gezien ja, een ETS EC kloon. Ik ben er geen fan van, eerlijk gezegd, ik had ook al een filmpje voorbij zien komen op YT

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.344
676
Moordrecht
Hij is binnen en ik moet zeggen: wat een genot tov de Bosch! Nauwelijks trilling en hij gaat er niet vandoor. Alles wat er beloofd wordt dus. Donderdag bij Rubart besteld, zeer snelle levering dus. Had gisteren al gekund, maar ik was er niet, dus verplaatst naar vanavond.

Samen met een systainer Granat schuurpapier met 6 grits. Wellicht dat ik de inlay voor deze schuurmachine los bestel, al betwijfel ik of ik de systainers ga gebruiken, heb de schuurmachine bewust zonder besteld. Nu even de K60 gebruikt op een ruw stuk hout en mijn initiële vraag aan het begin is ook gelijk beantwoord: het midden wordt hier ook gebruikt, veel meer dan bij de Bosch. En dus kan ik meer verwachten.. Nieuw gereedschap is altijd leuk, dus... :D

Aanvullende vraag: zijn er verloopstukken of adapters van 27mm naar 35 mm? van Festool zelf kan ik ze niet vinden, misschien algemeen of een 3d printer ergens?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.228
3.076
Zo'n rubber van festool past toch over die 27mm? Die zijn er voor op 35mm slang. Verloop festool naar starmix.

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.344
676
Moordrecht
Jawel, maar ik wil de stofzuiger ook nog zo gebruiken of op andere machines, dus ik zoek eigenlijk een los te koppelen verloopstuk. Met ducttape kom ik ook een end, maar ik dacht da t er wellicht een elegantere oplossing was

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.228
3.076
Is een bosch/festool slangadapter iets voor je? Bij cycloonfilters vind ik er een voor 11 euro. Is om te monteren over een 35mm zuig mond.

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.093
88
Jawel, maar ik wil de stofzuiger ook nog zo gebruiken of op andere machines, dus ik zoek eigenlijk een los te koppelen verloopstuk. Met ducttape kom ik ook een end, maar ik dacht da t er wellicht een elegantere oplossing was
Wat heb je nu voor aansluiting op je stofzuiger zitten?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.228
3.076
Die bosch/festool adapter gaat over een 35mm zuigbuis heen. Je starmix heeft ook een 35mm zuigbuis. Ik heb zelf de adapter met schroefdraad voor een 35mm slang. 20 jaar geleden was dat de enige adapter die ik kon vinden. Die schuif ik op mijn starmix zuigbuis en plak ik vast met een stukje straaltape. Dat werkt, maar is niet optimaal. En 3 x zo duur als de bosch adapter.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.