Kumiko japans geredschap zelf maken hulp gezocht Ganna 60* 30 * & 45*

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
dat vind ik ook een prima idee om te doen. maar het maaken van de rest vind ik dus de grootste uitdaging.
tot nu toe heb ik daar wijning goed resultaat mee behaald. ik kan dus wel wat begelijding en of cursus gebruiken. kennen jullie imand hier op het forum die in in het gereedschap maaken zit?
Ik maak gereedschappen, zie mijn website www.wilcoflier.com.

Stuur mij eens als je wilt een goede schets met maten en aanzichten via PB en wie weet komen we er samen uit.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
Kun je iets maken op basis van de snij-ijzers onderaan de pagina?

ersatzeisen-301867.jpg
 

KaleIwan

Actieve deelnemer
28 okt 2016
29
2
Japanse beitels, schaafmessen, koksmessen en zo verder, worden volgens traditie in damast staal gesmeed zo als de beroemde Samurai zwaarden. In Alkmaar is zo een smederij die damast staal smeedt en verkoopt, dus kijk of dat wat voor jou is. Smederij Atelier Alkmaar - Home
Groet en succes Iwan
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
  • Leuk
Waarderingen: KaleIwan

KaleIwan

Actieve deelnemer
28 okt 2016
29
2
Ik kijk voor japanse koks messen altijd op e-bay :) Ik heb als zoekterm kumiko schaaf gebruikt:

nog steeds prijzig en het is een gebruikte. Geeft je wel andere invalshoek qua plaatjes.
Bedankt voor het delen, en wat een hoop 🤩 leuke gereedschappen 🥳 en zeker schaaf met mes gesmeed uit Tamahagane staal die ook voor zwaarden en messen wordt gebruikt (y)
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Bedankt voor het delen, en wat een hoop 🤩 leuke gereedschappen 🥳 en zeker schaaf met mes gesmeed uit Tamahagane staal die ook voor zwaarden en messen wordt gebruikt (y)
Niet alles is damast staal wat uit Nipon komt. Ook veel messen worden tegenwoordig gewoon met pers uit staal gedrukt. Ja je hebt de oude blacksmids en is het net de staatsloterij als er een geproduceerd is dat je het kan kopen.. meestal niet dus :) Maar ik gebruik ebay om japanse zaken te zoeken, alleen sinds wijziging btw zut enzo zijn de verzendkosten ook mega geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: KaleIwan

KaleIwan

Actieve deelnemer
28 okt 2016
29
2
Niet alles is damast staal wat uit Nipon komt. Ook veel messen worden tegenwoordig gewoon met pers uit staal gedrukt. Ja je hebt de oude blacksmids en is het net de staatsloterij als er een geproduceerd is dat je het kan kopen.. meestal niet dus :) Maar ik gebruik ebay om japanse zaken te zoeken, alleen sinds wijziging btw zut enzo zijn de verzendkosten ook mega geworden.
Dat is ook waar, maar deze is mij met nog 3 anderen opgevallen
Gyokusen Plane Kanna Tamahagane Japanese Vintage Carpentry Woodworking Tool used | eBay
 
  • Geweldig
Waarderingen: hstraat

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.