Aangezien de website inmiddels
uit de lucht is, is er geen risico meer om daar net als ondergetekende
opgelicht te worden. Elektrabudget.nl was dus een
SCAM.
Misschien was ik een tikje verblind door hebzucht (ja, ook dat kan), maar in eerste instantie zag het er allemaal okay uit. Achteraf gezien had ik even wat moeten checken, bijvoorbeeld op de Check de verkoper site van de politie, maar van het bestaan hiervan weet ik pas nu via de fraude-desk van mijn bank.
Check gegevens verkoper, zoals rekeningnummer, mailadres, telefoonnummer of url van de webwinkel, voordat u online een bestelling doet en betaalt.
www.politie.nl
Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Ook al is de kans klein dat ik het geld terug krijg, heb ik hier toch voor gekozen omdat internet-oplichting best een groot probleem is, dat niet door nalatigheid en/of schaamte van slachtoffers minder aandacht zou moeten krijgen.
In de ruim 25 jaar dat ik online spullen koop is dit de tweede keer dat ik echt opgelicht ben — de eerste keer ontving ik een namaak-product; nu ben ik simpelweg geld kwijt... — ik vind mijzelf redelijk bij de pinken, maar dit bewijst maar weer eens dat je altijd op je hoede moet zijn.
Waarschuwing derhalve: check een verkoper waarmee je nog geen zaken hebt gedaan altijd via vermelde site, of doe ander gedegen onderzoek vooraf.