Kopieerring

PietervL

Nieuw lid
25 jan 2024
11
1
NB
Ik heb een al wat oudere AEG bovenfrees. Type OFE 710. Heb daar geen kopieerring (meer) bij. Nu is mijn vraag zijn kopieerringen volledig machine gebonden of zijn er ook universele kopieerringen? Alvast bedankt Pieter
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Er zijn universele copierringen, maar daar heb je voor de meeste machines een merk specifieke adapterplaat voor nodig.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Hij komt redelijk overeen met de Metabo 738 lijkt mij?
Daarvoor heb ik een kopieer ring via 247wood.nl
Je zit daar eens kunnen kijken.
 

PietervL

Nieuw lid
25 jan 2024
11
1
NB
Maak een foto en zet de maten er bij , er zal vast wel een ander merk zijn wat er op past .

Willem
Zoals gevraagd hierbij de foto's.
De maat van de ronding is 60 mm. De schroefgaten hart op hart 50mm.
 

Bijlagen

  • aeg.jpg
    aeg.jpg
    51,1 KB · Weergaven: 7
  • IMG_2849.jpg
    IMG_2849.jpg
    83,9 KB · Weergaven: 7

PietervL

Nieuw lid
25 jan 2024
11
1
NB
Hij komt redelijk overeen met de Metabo 738 lijkt mij?
Daarvoor heb ik een kopieer ring via 247wood.nl
Je zit daar eens kunnen kijken.
Als ik de afbeeldingen zo zie wel. Heb al vaker gehoord/gelezen dat AEG en Metabo iets hebben met elkaar.
Zou jij de maten kunnen vergelijken met elkaar?
 

PietervL

Nieuw lid
25 jan 2024
11
1
NB
Woon je in mijn buurt? (Veldhoven) Misschien kunnen mijn draaibank en ik iets voor je betekenen.
Stuur maar pb.
Hey Jan tof aanbod en wellicht kom ik erop terug als het niet lukt.
Ben echter wel een uurtje aan het rijden naar de andere kant van de provincie. Dus als het anders lukt heeft dat de voorkeur.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
50 hoh en 60 rond is zelfde als van de elu mof 96 en latere dewalts, en die ringen zijn nog verkrijgbaar.
Aeg had ook de of50 en die lijkt verrekt veel op de mof96, dus dat zal de reden zijn dat die maat overeen komt.
 

PietervL

Nieuw lid
25 jan 2024
11
1
NB
En voorzien van een eigen merk 247wood kopieer ring voor dewalt. 60 rond en 50 hoh is kennelijk de meest voorkomende maat. Bedankt weer allemaal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.