Ik heb alleen gekeken naar de prijs in de US, omdat dat landed cost aldaar is, terwijl Ali landed cost hier is.
Dus als je een Amerikaan bent, dan kun je dus die schaaf voor 190 dollar kopen, terwijl ie bij ons aanzienlijk duurder is.
Ik denk dat dat komt omdat Katz Moses een goeie exclusiviteitsdeal voor de US heeft bedongen, en Ali vrij is om de schaaf in de rest van de wereld aan te bieden. Typisch de oogkleppen mentaliteit van een Amerikaan, voor wie de rest van de wereld eigenlijk niet bestaat.
Zat nog wel met constructeurspet op naar dat geleidemechanisme te kijken, maar ik weet nog niet of dat op termijn ook nog zo'n goed idee is. Die geleiding van de schaafbeitel is weliswaar heel mooi, maar in de richting waar die belast wordt in deze schaaf is zo'n geleiding eigenlijk niet zo sterk. Daarnaast zijn twee van die cylindrische geleidingen (waar het verstelmechanisme aan zit) overbepaald, zoals het nu uitgevoerd is.
De constructeurs bij Stanley en Veritas zijn geen uilskuikens, als er op een bepaalde verstelling veel ruimte zit, dan is dat vanuit engineering overwegingen gedaan (de wet van behoud van ellende, je kiest ergens voor, maar dat betekent dat je elders wat concessies doet).