De beschikbare tijd is soms wat schaars, maar we zijn toch aardig op weg.
Allereerst de sokkels waterpas gesteld met gezaagde uitvulplaatjes:
Hierna de 3 hoge kasten gemonteerd, geplaatst en aan elkaar verbonden. Ook zit de bovenzijde verankerd aan de muur. 2 kastdelen wordt hanggedeelte, daaronder komen nog 2 planken. Er komen ook 2 deuren per kast, 1 voor het lage gedeelte, 1 voor het hanggedeelte.
Aan de andere zijde van de kamer komt het lage gedeelte met lades. Ook deze staat op een zelfde soort sokkel, gelukkig was de vloer hier wat meer horizontaal. Ik heb de afstanden tussen de lades veranderd, waardoor er nu 2 hoge lades komen met een front van 30cm en 1 lagere lade met een front van 20cm. Hierdoor was het wel wat puzzelen op welke hoogte de lades gemonteerd moeten worden, maar uiteindelijk is dit gelukt.
Ik zit nog wel te twijfelen of ik niet een extra versteviging moet plaatsen aan de bovenzijde. Deze metalen strips zijn niet echt stevig en ik wil er een blad opleggen van Corian. De overspanning is nu bijna 80cm.
Inmiddels ook de maten berekend van de deuren en deze op de juiste breedte gezaagd. Vanuit de houthandel hebben ze deze voor mij op de bruto maat gezaagd. Wel met een high end machine!
Nu verder met de juiste hoogte, scharnieren boren en daarna afkanten en in de Osmo.