heeft iemand ervaring met deze zagen vooral de electrische variant lijkt me wel wat voor af en toe het snoeien van mijn knots wilg
Orginele Stihl kettingzaag voor nog geen 200 euro , heb zelf een 35 cm versie . Voor mij goed genoeg .
https://www.stihl.nl/STIHL-Producten/Kettingzagen/Elektrische-kettingzagen/276267-150/MSE-141.aspx
Willem
Ik zoek zelf een kettingzaag om met een frame planken van stammen te zagen. Zou jouw genoemde een lang blad aankunnen?
Zero-Fox als je er een lang blad ? 90CM? dan moet je er een zwaardere kettingzaag achter zetten met goed vermogen. Meestal kan je met kleine kettingzagen wel wat grotere bladen erop zetten maar niet zo heel veel groter![]()
Ik zoek zelf een kettingzaag om met een frame planken van stammen te zagen. Zou jouw genoemde een lang blad aankunnen?
Een stam tot planken zagen met een kettingzaag? Dat lijkt leuk maar werkt niet.
Als je een stam schulpt met een kettingzaag, dan zaag je feitelijk vol-kops hout met die ketting. En dat gaat kl*te.
Lang geleden kocht ik voor 3500 gulden een superzware Festo kettingzaag-op-voet, zeg maar: een enorme handcirkelzaagmachine maar dan met een halve meter zaagketting eronder. Het leek mij handig voor het zagen van eiken spanten en zo, maar het bleek een kreng om mee te werken. Bij het schulpen moest er extreem hard tegenaan gedrukt worden, terwijl de voortgang hopeloos was.
"Gelukkig" is de machine na een tijdje overleden, waarna ik hem met gemengde gevoelens is de oud-ijzerbak gedeponeerd heb.
Kortom: ga niet met een kettingzaag planken zagen. Dat kan 100 keer beter met een lintzaag. (Of laat het doen).
Wim.