Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.590
451
Dordrecht
Afkortzagen zijn afdoende nauwkeurig om te doen waar ze voor bedoelt zijn en de duurdere/betere houden die nauwkeurigheid lang vast.
Zodra je ermee gaat slepen moet je alles enig moment herkalibreren. Dat is de reden dat ik een kapex 120 heb ingeruild voor 2 simpele Dewalts. Hoe goed die zaag ook is, bij transport moest ik alsnog regelmatig nastellen, was het niet de zaag zelf, dan stond de laser weer niet parralel.
Dan is die schaduwlijn van Dewalt al een probleem minder en voor de Kapexprijs heb ik er nu 2 en dus veel minder transport en dus betere nauwkeurigheid....

• Leuk
Waarderingen: WZN

filmblik

Actieve deelnemer
3 feb 2015
34
10
@WZN
Werkt de 1310aa beter dan de parkside?
Zit ook te twijfelen over de aanschaf van een kap/verstekzaag.
Ik lees bij de parkside dat het verwisselen van het zaagblad een ramp is volgens sommigen, wat is jouw ervaring hiermee?
Alle waar naar zijn geld natuurlijk.

• Leuk

WZN

Nieuw lid
23 nov 2024
7
9
Bruinisse
@WZN
Werkt de 1310aa beter dan de parkside?
Zit ook te twijfelen over de aanschaf van een kap/verstekzaag.
Ik lees bij de parkside dat het verwisselen van het zaagblad een ramp is volgens sommigen, wat is jouw ervaring hiermee?
Alle waar naar zijn geld natuurlijk.
Of die nou echt veel beter presteert kan ik nog niet duidelijk vertellen, heb niet genoeg tijd gehad om veel mee te werken.

Enige "project" die ik ermee gedaan heb was een 2 tal vakkasten maken voor al mijn organizers van reststukken multiplex die ik nog had liggen.

Na het afstellen van de zaag was ik wel tevreden met het resultaat, nu kijken of de afstelling ook nog lang goed blijf bij regelmatig gebruik.

Wat ik wel kan zeggen is dat de afzuiging iets beter is bij de parkside gekgenoeg, nu weet ik dat je bij een afkortzaag geen wonderen moet verwachten en zeker niet in deze prijsklasse maar had hem stieker wel beter verwacht.
Binnenkort maar eens met de 3d printer een verberterd mondstukje ondwerpen om de stof op te vangen.

Ik ben ook aan het kijken om een schaduwlijn erop te monteren, ik vertrouw de lasers namelijk niet, voor nu even simpelweg een stopblokje gebruiken dan maar tot ik eraan toe kom.

Met de parkside heb ik persoonlijk geen moeite gehad om de blad te wisselen, om eerlijk te zijn ben ik best tevreden geweest met de parkside op 1 ding na en dat is het formaat van de machine.

Terugkijkend ben ik iets te voorspoedig geweest met bestellen, ik denk dat ik dan liever de eerder benoemde dewalt afkort zaag had besteld, niet dat ik spijt heb van de Skil, zeker niet maar heb toch wel liever de dewalt gehad i.v.m. alle andere dewalt apparaten die ik heb en ook de plan om alles t.z.t te upgraden naar dewalt.

Ik weet niet wat je budget is, en wat de toepassing voor jou gaat zijn.
Maar ik kan beide zagen Parkside en de Skil zeker aanbevelen voor hobbymatig gebruik.

Ik denk zelfs dat ik de parkside ik mijn loods leg als een reserve of juist een zaag om mee te nemen mocht ik ergens een klusje hebben.

filmblik

Actieve deelnemer
3 feb 2015
34
10
Of die nou echt veel beter presteert kan ik nog niet duidelijk vertellen, heb niet genoeg tijd gehad om veel mee te werken.

Enige "project" die ik ermee gedaan heb was een 2 tal vakkasten maken voor al mijn organizers van reststukken multiplex die ik nog had liggen.

Na het afstellen van de zaag was ik wel tevreden met het resultaat, nu kijken of de afstelling ook nog lang goed blijf bij regelmatig gebruik.

Wat ik wel kan zeggen is dat de afzuiging iets beter is bij de parkside gekgenoeg, nu weet ik dat je bij een afkortzaag geen wonderen moet verwachten en zeker niet in deze prijsklasse maar had hem stieker wel beter verwacht.
Binnenkort maar eens met de 3d printer een verberterd mondstukje ondwerpen om de stof op te vangen.

Ik ben ook aan het kijken om een schaduwlijn erop te monteren, ik vertrouw de lasers namelijk niet, voor nu even simpelweg een stopblokje gebruiken dan maar tot ik eraan toe kom.

Met de parkside heb ik persoonlijk geen moeite gehad om de blad te wisselen, om eerlijk te zijn ben ik best tevreden geweest met de parkside op 1 ding na en dat is het formaat van de machine.

Terugkijkend ben ik iets te voorspoedig geweest met bestellen, ik denk dat ik dan liever de eerder benoemde dewalt afkort zaag had besteld, niet dat ik spijt heb van de Skil, zeker niet maar heb toch wel liever de dewalt gehad i.v.m. alle andere dewalt apparaten die ik heb en ook de plan om alles t.z.t te upgraden naar dewalt.

Ik weet niet wat je budget is, en wat de toepassing voor jou gaat zijn.
Maar ik kan beide zagen Parkside en de Skil zeker aanbevelen voor hobbymatig gebruik.

Ik denk zelfs dat ik de parkside ik mijn loods leg als een reserve of juist een zaag om mee te nemen mocht ik ergens een klusje hebben.
Bedankt voor de snelle reactie, de skil is momenteel niet meer in de aanbieding dus ik denk dat het de parkside wordt.

• Leuk

WZN

Nieuw lid
23 nov 2024
7
9
Bruinisse
Bedankt voor de snelle reactie, de skil is momenteel niet meer in de aanbieding dus ik denk dat het de parkside wordt.
Voor een hobby toepassing is de Parkside een prima apparaat,
Zie hieronder het verschil in formaat tussen de twee.

De Skil valt dan straks volledig binnen mijn nieuwe werkbank en met en blad die ik kan draaien zal ik mooi vrije werkblad houden.

Bijlagen

• 20241203_221300.jpg
    20241203_221300.jpg
    101 KB · Weergaven: 38

filmblik

Actieve deelnemer
3 feb 2015
34
10

De Skil valt dan straks volledig binnen mijn nieuwe werkbank en met en blad die ik kan draaien zal ik mooi vrije werkblad houden.

Dat is inderdaad best wel een verschil in ruimte. Zeker als de zaag niet wordt gebruikt.
Het is iets waar je niet gauw aan denkt bij de zoektocht naar een nieuw apparaat.
Zeker de hobbyisten met weinig ruimte.

• Leuk

filmblik

Actieve deelnemer
3 feb 2015
34
10
Ik heb ook een skil gekocht. Het opbergen gaf voor mij de doorslag in plaats van een parkside.

• Leuk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.