@WZN
Werkt de 1310aa beter dan de parkside?
Zit ook te twijfelen over de aanschaf van een kap/verstekzaag.
Ik lees bij de parkside dat het verwisselen van het zaagblad een ramp is volgens sommigen, wat is jouw ervaring hiermee?
Alle waar naar zijn geld natuurlijk.
Of die nou echt veel beter presteert kan ik nog niet duidelijk vertellen, heb niet genoeg tijd gehad om veel mee te werken.
Enige "project" die ik ermee gedaan heb was een 2 tal vakkasten maken voor al mijn organizers van reststukken multiplex die ik nog had liggen.
Na het afstellen van de zaag was ik wel tevreden met het resultaat, nu kijken of de afstelling ook nog lang goed blijf bij regelmatig gebruik.
Wat ik wel kan zeggen is dat de afzuiging iets beter is bij de parkside gekgenoeg, nu weet ik dat je bij een afkortzaag geen wonderen moet verwachten en zeker niet in deze prijsklasse maar had hem stieker wel beter verwacht.
Binnenkort maar eens met de 3d printer een verberterd mondstukje ondwerpen om de stof op te vangen.
Ik ben ook aan het kijken om een schaduwlijn erop te monteren, ik vertrouw de lasers namelijk niet, voor nu even simpelweg een stopblokje gebruiken dan maar tot ik eraan toe kom.
Met de parkside heb ik persoonlijk geen moeite gehad om de blad te wisselen, om eerlijk te zijn ben ik best tevreden geweest met de parkside op 1 ding na en dat is het formaat van de machine.
Terugkijkend ben ik iets te voorspoedig geweest met bestellen, ik denk dat ik dan liever de eerder benoemde dewalt afkort zaag had besteld, niet dat ik spijt heb van de Skil, zeker niet maar heb toch wel liever de dewalt gehad i.v.m. alle andere dewalt apparaten die ik heb en ook de plan om alles t.z.t te upgraden naar dewalt.
Ik weet niet wat je budget is, en wat de toepassing voor jou gaat zijn.
Maar ik kan beide zagen Parkside en de Skil zeker aanbevelen voor hobbymatig gebruik.
Ik denk zelfs dat ik de parkside ik mijn loods leg als een reserve of juist een zaag om mee te nemen mocht ik ergens een klusje hebben.