Keuzestress handcirkelzaag

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.725
2.153
Klein-Brabant, Vlaanderen
De Makita rail heeft achteraan een klein extra randje waar de machine achter haakt zo dat die bij verstek zagen niet van de geleider valt. Dit maakt dat een aantal Festool accessoires er niet op passen.
in de rand ;)
verleden week heb ik met mijn makita-invalzaag op accu + een festoolgeleider van 3.000 mm vlekkeloos een hoek van 45° aan een plaat van 18 mm gezaagd
ik heb de zaag wel tegen de geleider gedrukt om te vermijden dat de zwaartekracht haar zou doen overhellen
kort: met een makita-geleider zou ik dit niet meegemaakt hebben ?
aanvulling: de lengte van makita-geleiders is beperkt, tenzij je ze aan mekaar koppelt ? - wat ik wil vermijden
 
Laatst bewerkt:

jorisvh

Post veel
met een makita-geleider zou ik dit niet meegemaakt hebben ?
de Makita invalzaag heeft uitschuifbare nokjes die onder de lip van de Makita geleiderail schuiven waarden de zaag niet van de geleider kan kantelen
de lengte van makita-geleiders is beperkt, tenzij je ze aan mekaar koppelt ? - wat ik wil vermijden
de lengte van Makita geleiderails is beperkt tot 3m
die van Festool tot 5m
die langste varianten vind je bij veel online winkels niet ivm verzending.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.