Vanochtend om een uur of 10 stond er een vrachtwagen voor de deur met een pakketje. Nou ja pakketJE, 300 kg gietijzer...
Mijn Hammer A3-31 met silentpower spiraalas is geleverd!
Ik heb de pallet waar hij op geleverd is op plankjes gezet om 'm even hoog te krijgen als het onderstel dat ik had gemaakt voor de vandiktebank. Door de mogelijkheid om de A3 met de palletwagen op te tillen en te verplaatsen, heb ik 'm zo op het onderstel gezet door die achter de pallet te zetten (wel vastgemaakt met een spanband zodat die niet kon wegschuiven) en de machine simpelweg een meter opgeschoven. Wel met een paar bouten vastgezet (door de gaten van de pootjes van de originele rijinrichting) om te voorkomen dat die gaat schuiven. Wat met zo'n brok gietijzer wel meevalt denk ik, maar toch maar gedaan voor alle zekerhied.
Een eerste proefschaaf gedaan met een simpel balkje vurenhout, geeft een supermooi en glad schaafbeeld.
Binnenkort maar eens wat andere houtsoorten gaan opsnorren en de machine daadwerkelijk aan het werk zetten...
Ook weet ik nu hoeveel ruimte ik over heb om mijn freestafel te vernieuwen. De huidige moest worden ingekort om ruimte te maken voor de Hammer. Maar een van de ladekastjes die ook plaats moest maken, past precies in de ruimte die ik nog over heb, dus die ga ik verbouwen tot freestafel denk ik.