Ik verkies dit soort "zaagtand" verlijmfrezen juist omdat je niets moet instellen, tussen elke tand zit bij
deze van CMT 5,2 mm.
Dus ik frees eerst alle "A" kanten zo, en dan steek ik 2,6mm vulringen onder de frees (de helft van 5,2) en dan frees ik de B kanten. En zo passen de A en B kanten perfect in elkaar. Je kan ook proberen ze met de hand 2,6mm omhoog te draaien maar dat is zeer moeilijk en tijdrovend om juist te krijgen.
Je kan ook zo'n mesjes kopen voor op een standaard freeskop, zo heb ik lang gewerkt totdat ik deze speciale kocht afgelopen zomer.
Bij ander verlijmfrezen met één of enkele tanden in het midden heb je als voordeel dat de buitenkanten recht zijn, en dus niet zo fragiel als tanden. Maar het instellen is nogal complex en werkt enkel bij dezelfde dikte. Bij mijn frees kan je met dezelfde regeling eender welke dikte frezen. Ook verlies ik maar amper 3-4mm breedte per plank, waar andere systemen 10-15mm per plank wegnemen en dat is voor mij te veel verspilling.
Toen ik zonder dit systeem nog koud planken tegen elkaar verlijmde, of zelfs met domino's ertussen om ze vlak te krijgen, had ik zeer veel werk en tijd nodig om de naden vlak te schuren. En de bandschuurmachine en rotex waren nodig met P50.
Nu is het gewoon een kwestie van de lijmnaad weg te schuren met P80 of zelfs 120.