Kersenhout Prunus drogen

Bouwer4

Actieve deelnemer
8 sep 2020
31
13
Beringen, Limburg , Belgie
Normaal heh ik planken nodig van rond de 25mm dikte Die ik dan zelf verzaag naar 6mm tot 10 mm en 1 dikkere van 50 mm voor houtsculpturen zoals het boegbeeld.
de bomen ga ik laten zagen aanstaande vrijdag, afspraak is gemaak

misschien kan je me via een bericht je adres en gsmnr doorgeven en dan neem ik contact met je op.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb nog enkele dikke stukken kersenhout liggen. Zijn afkomstig van een boom die ter plaatste afgestorven is en zijn zo goed als droog. Mag je gratis hebben (afhalen in Riemst).

B7985450-5D2B-4CF2-8E8C-A77B086DE329.jpeg0A239A06-6D6E-4595-A395-BE9992CF59FF.jpeg
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Ik heb hout nodig om historische zeilschepen te bouwen...

In je berichten #22 en #23 van dit draadje geef je een voorproefje. Dat smaakt naar meer.
Misschien wil je eens een nieuw topic met foto's en info over de bouwwijze van je schepen aanmaken?
Zou zeer worden gewaardeerd (en vast niet alleen door mij).
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Bouwer4

Actieve deelnemer
8 sep 2020
31
13
Beringen, Limburg , Belgie
Ik heb nog enkele dikke stukken kersenhout liggen. Zijn afkomstig van een boom die ter plaatste afgestorven is en zijn zo goed als droog. Mag je gratis hebben (afhalen in Riemst).

Mathieu, zeer hartelijk bedankt, op zaterdag 3september ga ik naar Luik voor mijn les historische scheepsbouw, pas het dan als ik hout kom uithalen, bv smorgens om 8u30 of smiddags rond 13 u.

indien het niet gaat geen probleem, zoeken we een andere oplossing.

in ieder geval bedankt

mvg Luc
 

Bouwer4

Actieve deelnemer
8 sep 2020
31
13
Beringen, Limburg , Belgie
In je berichten #22 en #23 van dit draadje geef je een voorproefje. Dat smaakt naar meer.
Misschien wil je eens een nieuw topic met foto's en info over de bouwwijze van je schepen aanmaken?
Zou zeer worden gewaardeerd (en vast niet alleen door mij).

Kor, zal ik doen, vermoedelijk zondag, spijtig genoeg heb ik van dit project maar weinig fotos gemaakt, Maar ik zal u waterachtig maken en misschien hebben we dan een nieuwe scheepsbouwer:);)
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Mathieu, zeer hartelijk bedankt, op zaterdag 3september ga ik naar Luik voor mijn les historische scheepsbouw, pas het dan als ik hout kom uithalen, bv smorgens om 8u30 of smiddags rond 13 u.

indien het niet gaat geen probleem, zoeken we een andere oplossing.

in ieder geval bedankt

mvg Luc
Je hebt pb
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.