Ik kreeg voor mijn bijzettafel zowel hier op het forum en van een lokale verkoper de tip om het restant met een plasticje erover (boterhamzakje losjes over de beker) in de koelkast te bewaren. En dat klopte, de verf was ook de volgende dag nog goed te verwerken.Enige ding is dat je precies moet aanmaken wat je nodig hebt want na een paar uur hard het uit. De keuken weegschaal was daar zeer behulpzaam bij.
Wacht nog ff met het erin zetten van de boeken etc. De gebruiksaanwijzing zegt "een verse laag de eerste twee weken niet afdekken en niet vochtig reinigen".Ik laat hem nog een nachtje uitharden en morgen inrichten.
Ja daar was ik inmiddels ook achter. Nu kun je de stukken net even een klein stukje bewegen ten opzicht van elkaar. Dat maakt toch wel heel veel uit.Fraai werk! En precies handig voor een wijnglas Ik ga de Skylt ook maar eens proberen, ziet er goed uit!
Ook handig je tip om de Domino eens op de ruimere stand te zetten, ik heb hem tot nu toe ook altijd op de strakke stand gebruikt maar daar kan dan dus snel een paar tiende mm in zitten als je net even scheef boven het apparaat hangt.
Het geeft inderdaad een mooi onbehandeld uitziend uiterlijk Ik heb bij mijn bijzettafel een paar kleine stukjes niet gedaan omdat ik daar een paar tijdelijke poten onder had zitten om het blad aan beide kanten tegelijk te kunnen behandelen. En het viel me inderdaad op dat je weinig verschil zag tussen onbehandeld en met 3 lagen lak.Ik ga de Skylt ook maar eens proberen, ziet er goed uit!
Meestal gebruik ik in een rij domino's 1 domino op de strakke stand en de rest op een stand ruimer in 1 van de 2 delen. Dan heb je toch de goede fixatie, maar heb je iets spelingsruimte. En bij het erin zetten van de domino's indien mogelijk (bij bijvoorbeeld een tafelblad) de delen nog niet op lengte zagen, maar pas na het lijmen. Maar dat is natuurlijk bij een kastje met hoeken wat lastiger. Dan dus de aanslagstopjes van de Domino gebruiken en secuurder werken, maar dat hoeft dan maar alleen bij de 1e...Ook handig je tip om de Domino eens op de ruimere stand te zetten, ik heb hem tot nu toe ook altijd op de strakke stand gebruikt maar daar kan dan dus snel een paar tiende mm in zitten als je net even scheef boven het apparaat hangt.
Wat mij een beetje over de streep hielp was dat een domino hoofdzakelijk voor de (blijvende) uitlijning van de stukken zorgt en dat de lijm toch echt voor de sterkte zorgt. ik bleef maar kleine afwijkingen hebben met de uitlijning zelfs als ik de stops op de machine zelf gebruik. Ik heb zelf de Domino XL met een seneca tools adapter voor de kleinere freesjes. Dat werkt goed maar de machine is vrij groot en wellicht dat je daardoor toch net een heel klein beetje scheef gaat in sommige gevallen?Het geeft inderdaad een mooi onbehandeld uitziend uiterlijk Ik heb bij mijn bijzettafel een paar kleine stukjes niet gedaan omdat ik daar een paar tijdelijke poten onder had zitten om het blad aan beide kanten tegelijk te kunnen behandelen. En het viel me inderdaad op dat je weinig verschil zag tussen onbehandeld en met 3 lagen lak.
Meestal gebruik ik in en rij domino's 1 domino op de strakke stand en de rest op een stand ruimer in 1 van de 2 delen. Dan heb je toch de goede fixatie, maar heb je iets spelingsruimte. En bij het erin zetten van de domino's indien mogelijk (bij bijvoorbeeld een tafelblad) de delen nog niet op lengte zagen, maar pas na het lijmen. Maar dat is natuurlijk bij een kastje met hoeken wat lastiger. Dan dus de aanslagstopjes van de Domino gebruiken en secuurder werken, maar dat hoeft dan maar alleen bij de 1e...
Ja dat bedoelde ik te zeggen, die tip had ik vanmorgen uit jouw post geleerdJa daar was ik inmiddels ook achter. Nu kun je de stukken net even een klein stukje bewegen ten opzicht van elkaar. Dat maakt toch wel heel veel uit.