Mooi! Ik ben met iets soortgelijks bezig, maat pieker me suf over de punten van de schuine deuren die tegen het plafond stoten. Ik heb al de nodige adviezen gehad, maar was benieuwd hoe jij dat uiteindelijk opgelost hebt. Verder vroeg ik mij af of je de platen zelf hebt gezaagd of dit hebt laten doen. Ik heb een stukje geprobeerd en dat viel mij tegen. Ondanks alle voorzorg best wel eea aan splinters. Met melamine heb/had ik dat niet.
Ik heb rondom de kasten een marge van 5cm genomen. Zodoende zijn de punten van de deurtjes dus ook 5cm lager en stoten ze nergens tegenaan. De loze ruimtes heb ik met paslatten weggewerkt en meegeschilderd.
Ik heb alles laten zagen, want dat scheelt me erg veel tijd. Zeker grote platen kan ik met alleen mijn invalzaag niet snel en nauwkeurig verwerken. En met de deuren komt het nogal nauw, iedere afwijking valt gelijk op.
De schuine zijdes aan de bovenste deuren heb ik wel zelf gezaagd, maar dat ging erg makkelijk. Kwestie van het hoogste punt van de deur verbinden met het hoogste punt van de volgende deur ernaast en dan zagen.
Ik had wel wat rauwe randen na het zaagwerk van de deuren (mdf lakdraag). Dat is volgens mij bijna niet te voorkomen. Naderhand heb ik alles met radius 3 afgerond. Dan zie je er niks meer van. Dat vind ik mooier staan maar ook de verf pakt er dan beter op. En je haalt je handen er niet meer aan open.