Kapzaag zwaluwstaartzaag en andere zagen

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.347
2.883
Gaanderen
Dat scheelt inderdaad wel heel veel €'s. Dus het is zo dubbel feest.
Ja. Het zoeken van de juiste materialen kost tijd. Als je mooie zaagboutjes moet kopen loopt de prijs snel op. Ik wist een leverancier van messing slotbouten te vinden en messing gleufmoeren. Dit tegen een hele leuke prijs. Leverancier bestaat niet meer. Zoek maar eens messing slotbouten tegen een normale prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Schaafnerd

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.347
2.883
Gaanderen
Ze zijn eindelijk af. Moet alleen de rug nog vastzetten bij 4 stuks. Notenhout is best zacht en met klemmen in mijn vice kreeg ik steeds weer afdrukken in het hout.
De twee grote kapzagen zagen als een zonnetje. Ze zijn wel zwaar, maar daar merk je op het hout in de klem niets van. De overige moeten een goede slijpbeurt krijgen. Ik heb gevraagd om ze als schulp en afkortzaag te maken, maar ik kan eigenlijk geen verschil merken tussen de zagen. Een schulpzaag start veel minder goed als je ermee gaat afkorten. Daar heb ik niets van gemerkt.
20240826_203231.jpg
20240826_203239.jpg
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
578
191
Middelburg
Sodemieters dat zijn wel hele mooie zaagjes geworden lijkt wel LN maar dan WK, wat je goedkope bolts betreft dat zal wel de reden zijn dat ze niet langer meer worden geleverd, te weinig omzet gehad denk ik? Ik vind koper sowieso erg duur geworden een klein stukje koper aanschaffen om een hamertje te maken kost al gauw 30 euro (zes kantig).
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.347
2.883
Gaanderen
Ik weet er alles van. Die bouten kwamen uit Duitsland en waren goedkoper dan de rvs slotbouten hier incl. verzending. Het hele bedrijf bestaat niet meer. Ze hadden allemaal bevestigingsmaterialen die ik in mijn zaak niet had of niet tegen een fatsoenlijke prijs kon kopen. Ik heb er voldoende om voor de rest van mijn leven zagen te maken. Ik heb net even gekeken, maar die ruggen van de grote kapzagen kosten nu 35 euro excl. btw ex verzendkosten per stuk. Ik moet nog ergens een Exel sheet hebben waar ik een calculatie heb gemaakt voor de standaard kapzaag. Ik kwam toen rond de 25-30 euro uit.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
578
191
Middelburg
Ik weet er alles van. Die bouten kwamen uit Duitsland en waren goedkoper dan de rvs slotbouten hier incl. verzending. Het hele bedrijf bestaat niet meer. Ze hadden allemaal bevestigingsmaterialen die ik in mijn zaak niet had of niet tegen een fatsoenlijke prijs kon kopen. Ik heb er voldoende om voor de rest van mijn leven zagen te maken. Ik heb net even gekeken, maar die ruggen van de grote kapzagen kosten nu 35 euro excl. btw ex verzendkosten per stuk. Ik moet nog ergens een Exel sheet hebben waar ik een calculatie heb gemaakt voor de standaard kapzaag. Ik kwam toen rond de 25-30 euro uit.
Ok en die calculatie van 2013 bevat alle materialen voor 25 a 30 euro dat zal nu maal 2 zijn denk ik?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.347
2.883
Gaanderen
Ok en die calculatie van 2013 bevat alle materialen voor 25 a 30 euro dat zal nu maal 2 zijn denk ik?
Ik denk dat het nog meer is. Het kost me te veel tijd om er iets commercieels mee te gaan doen. Afwerking handvat en polijsten en lakken van het messing kost veel tijd.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
578
191
Middelburg
Ik denk dat het nog meer is. Het kost me te veel tijd om er iets commercieels mee te gaan doen. Afwerking handvat en polijsten en lakken van het messing kost veel tijd.
Wees blij als je er aan moet gaan verdienen ben je "verplicht" om het te perfectioneren en tegemoet te komen aan de wensen van de klanten, een hoop frustratie en tegenslagen, nu is alles vrijblijvend, is het vandaag niet klaar dan morgen,....of over 4 maanden of over 11 jaar, wat maakt het uit, je geniet er van.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Schaafnerd en Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.