Ja. Het zoeken van de juiste materialen kost tijd. Als je mooie zaagboutjes moet kopen loopt de prijs snel op. Ik wist een leverancier van messing slotbouten te vinden en messing gleufmoeren. Dit tegen een hele leuke prijs. Leverancier bestaat niet meer. Zoek maar eens messing slotbouten tegen een normale prijs.Dat scheelt inderdaad wel heel veel €'s. Dus het is zo dubbel feest.
Ok en die calculatie van 2013 bevat alle materialen voor 25 a 30 euro dat zal nu maal 2 zijn denk ik?Ik weet er alles van. Die bouten kwamen uit Duitsland en waren goedkoper dan de rvs slotbouten hier incl. verzending. Het hele bedrijf bestaat niet meer. Ze hadden allemaal bevestigingsmaterialen die ik in mijn zaak niet had of niet tegen een fatsoenlijke prijs kon kopen. Ik heb er voldoende om voor de rest van mijn leven zagen te maken. Ik heb net even gekeken, maar die ruggen van de grote kapzagen kosten nu 35 euro excl. btw ex verzendkosten per stuk. Ik moet nog ergens een Exel sheet hebben waar ik een calculatie heb gemaakt voor de standaard kapzaag. Ik kwam toen rond de 25-30 euro uit.
Ik denk dat het nog meer is. Het kost me te veel tijd om er iets commercieels mee te gaan doen. Afwerking handvat en polijsten en lakken van het messing kost veel tijd.Ok en die calculatie van 2013 bevat alle materialen voor 25 a 30 euro dat zal nu maal 2 zijn denk ik?
Wees blij als je er aan moet gaan verdienen ben je "verplicht" om het te perfectioneren en tegemoet te komen aan de wensen van de klanten, een hoop frustratie en tegenslagen, nu is alles vrijblijvend, is het vandaag niet klaar dan morgen,....of over 4 maanden of over 11 jaar, wat maakt het uit, je geniet er van.Ik denk dat het nog meer is. Het kost me te veel tijd om er iets commercieels mee te gaan doen. Afwerking handvat en polijsten en lakken van het messing kost veel tijd.